|
Auteur |
Bericht |
dulance
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 14 feb 2012 17:54 Onderwerp: verrekening kosten met opbrengst na gunstig vonnis |
|
|
opdrachtgever krijgt van rechtbank gunstig vonnis, maar slechts 20% van alle kosten (advocaat) wordt toegekend en moet debiteur betalen. 80% schade blijft bij opdrachtgever (als gevolg van voorwerk II).
is het dan nadien mogelijk om deze 80% kosten in mindering te brengen door opdrachtgever op een opbrengst voor dezelfde debiteur uit verkoop van zijn belang? m.a.w. mensen die willens en wetens schade veroorzaken, betalen deze uiteindelijk zelf.
hmmm lastig op te schrijven wat ik nu precies bedoel. als ik teveel vragen krijg ipv oplossingen, zal ik volgende poging wagen.
alvast bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 14 feb 2012 22:58 Onderwerp: Re: verrekening kosten met opbrengst na gunstig vonnis |
|
|
dulance schreef: | is het dan nadien mogelijk om deze 80% kosten in mindering te brengen door opdrachtgever op een opbrengst voor dezelfde debiteur uit verkoop van zijn belang? |
Nee, het vonnis bepaalt uitputtend waar je recht op hebt. Je kunt de niet toegewezen kosten niet apart verrekenen of iets dergelijks. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dulance
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 13:55 Onderwerp: Re: verrekening kosten met opbrengst na gunstig vonnis |
|
|
[Nee, het vonnis bepaalt uitputtend waar je recht op hebt. Je kunt de niet toegewezen kosten niet apart verrekenen of iets dergelijks.[/quote]
Okido; dat zei mijn gevoel inderdaad. Maar wist niet waar de klepel hing.
Dank voor de hulp. |
|
|
|
 |
|