|
Auteur |
Bericht |
stefan-online
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 08 feb 2012 12:21 Onderwerp: Rechtzaak achter gesloten deuren |
|
|
Goedendag iedereen,
Weet iemand toevallig wanneer een rechtzaak achter gesloten deuren plaatsvindt? en dan wil ik graag alle gevallen weten.
En wanneer een rechter ter plekke de toegang tot een rechtzitting mag verbieden?
Ik hoop via dit forum meer informatie te kunnen vinden over deze vragen.
Met vriendelijke groeten,
Stefan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 08 feb 2012 13:55 Onderwerp: Re: Rechtzaak achter gesloten deuren |
|
|
stefan-online schreef: | Weet iemand toevallig wanneer een rechtzaak achter gesloten deuren plaatsvindt? en dan wil ik graag alle gevallen weten. |
Dat klinkt wel erg veel als huiswerk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 feb 2012 21:44 Onderwerp: re. rechtzaak achter gesloten deuren |
|
|
Strafrechtzaken tegen jeugdigen (onder 18 jaar) vinden altijd plaats met gesloten deuren.
Zaken tegen volwassen verdachten en\of zaken waarbij de privacy van slachtoffers ernstig kunnen worden aangetast, kunnen achter gesloten deuren plaatsvinden. Ik kan mij overigens ook voorstellend dat een strafzaak waarbij bedrijfsgeheimen openbaar kunnen worden, ook achter gesloten deuren kunnen plaatsvinden.
De rechter beslist hierover. De advocaat van degene die dit wenst kan dit verzoeken aan de rechtbank. Alhoewel ik dat op dit moment niet zeker weet, denk ik dat ook het OM dit kan verzoeken.
Resultaat: geen publiek bij de strafzaak. |
|
|
|
 |
stefan-online
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 16:14 Onderwerp: Re: Rechtzaak achter gesloten deuren |
|
|
bona fides schreef: | stefan-online schreef: | Weet iemand toevallig wanneer een rechtzaak achter gesloten deuren plaatsvindt? en dan wil ik graag alle gevallen weten. |
Dat klinkt wel erg veel als huiswerk. |
Heey dat klopt haha, maar ik check mijn bron altijd hoor. |
|
|
|
 |
|