|
Auteur |
Bericht |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 11:54 Onderwerp: stilzwijgende verlenging lidmaatschap, overgangstermijn? |
|
|
Weet iemand wat de overgangstermijn is van de wet Van Dam?
Per 1 december wordt de wet van Dam van kracht. Deze bepaalt dat verbintenissen niet meer stilzwijgend met een jaar kunnen worden verlengd. '
Er kan per maand worden opgezegd. Dat opzeggen kan op eenzelfde wijze als de manier waarop het abbonnement is aangegaan. Dus telefonisch, per mail........
Nu kan ik alleen nergens vinden wat de overgangsbepaling is. In de stukken die ik er over vind op internet is dat nog niet duidelijk.
Er is een algemene overgangswet (? zo lees ik ?) die bepaalt dat er altijd een overgangstermijn is. Echter, dit is niet hoe deze wet is beoogd. Dus mogelijk gaat de wet ook nu al in voor bestaande situaties.
Ik stel deze vraag omdat ik net zo iets aan de hand heb bij mijn sportschool. twee maanden van te voren opzeggen, abonnement is aangegaan op 12 januari...dus ben ik nu te laat. Jammer! Nog een jaar.
(ik wilde het omzetten in een 10-rittenkaart).
Zij zijn kennelijk helemaal niet op de hoogte van de nieuwe wet.
Als ik de discussie aan ga, wil ik goed beslagen ten ijs komen.
Indien mogelijk met artikelnummers zodat ik het kan nazoeken en als bewijs kan overleggen.
Ik weet niet goed hoe ik op internet de voorpublicatie kan vinden. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 22:32 Onderwerp: |
|
|
Dank je, deze had ik ook al gevonden....maar hier staat dat het nog niet bekend is wat de overgangstermijn is. Artikel is al een tijdje geleden geplaatst.
Alle artikelen (eerder geplaatst) die ik er over lees zeggen dat het nog niet bekend is. Nu is de wet bijna van kracht.....er moet toch wel uitsluitsel over zijn. Maar ik vind het niet....
Iemand wel op de hoogte? |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 22:58 Onderwerp: |
|
|
Lees net op het afgeschermde gedeelte van de consumentenbond dat voor bestaande abonnementen de wet in gaat op 1 december 2012.
Er is wel een reparatiewet in de maak die bij de eerste kamer ligt. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 22:59 Onderwerp: |
|
|
Directe werking, geen overgangsregeling. Ook dat lees ik op de blog van Arnoud. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 20:53 Onderwerp: |
|
|
Zou mooi zijn, maar ik lees er dat dat voor nieuwe gevallen geldt. Voor bestaande abonnementen (in deze zaak aangegaan in 2009) is het nog niet zeker of deze wet in gaat op 1 december 2011 of 2012. |
|
|
|
 |
|