Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
gab
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 27 nov 2011 9:53 Onderwerp: Tijdelijk huurcontract opzeggen (als huurder) |
|
|
Hallo allemaal,
De casus is als volgt. Ik heb via een makelaar een tijdelijk huurcontract gesloten met een huisbaas, het gaat om een studentenkamer. In het contract is opgenomen dat de huurovereenkomst minimaal een jaar loopt, en daarna wordt omgezet in een permanente huurovereenkomst die per maand is op te zeggen.
Dat contract loopt nog tot begin volgend jaar (april), maar ik wil eigenlijk zo spoedig mogelijk verhuizen naar een woning. Ik heb "persoonlijke redenen" om te willen verhuizen, ik vind het te klein hier, wil een eigen badkamer etc. Het is niet zo dat de verhuurder niet aan zijn verplichtingen voldoet.
De enige reden dat ik nog niet verhuis, is dat ik dan naast de hogere maandelijkse huur in mijn nieuwe huis, ook nog de aanzienlijke huur van deze kamer zal moeten voldoen. Dat is me te veel.
Mijn vraag is dus: bestaat er een mogelijkheid om deze (voor een jaar aangegane) overeenkomst alsnog per 1 januari of 1 februari op te zeggen?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: zo 27 nov 2011 22:32 Onderwerp: |
|
|
Als je verder tevreden bent over de kamer zul je m.i. gewoon naar de verhuurder moeten stappen en moeten kijken of je er samen uit komt door bijvoorbeeld de nog openstaande termijn af te kopen voor een lager bedrag. Zeker als er snel een nieuwe huurder kan worden gevonden (die je evt. zelf aanlevert), dan zullen ze daar mogelijk niet zo moeilijk over doen en je weg laten komen met misschien 1 of 2 extra huurtermijnen. Als niet, dan zit je nog 5 maanden eraan vast en dan kun je ook gewoon misschien een onderhuurder vinden. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|