Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Kira
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 nov 2011 12:08 Onderwerp: ex weigert alimentaie wat nu??? |
|
|
Hallo,
Ik ben in 2008 uit elkaar gegaan... mbv advocaat is er een echtscheidingsconvenant opgesteld en een ouderschapsplan met daarin ook de beslissing voor de betalen alimentatie dmv een draagkrachtberekening.
Mijn expartner is neit met de jaarlijkse indexering omhoog gegaan..
nu is hij werkeloos geworden en stuurde een mail met ik krijg een uitkering en ga 30% minder verdienen dus 30% minder alimentatie betalen... ik heb daarop gereageerd met een mail dat ik het daar neit mee akkoord ben en dat eventuele wijzgingen via een rechtbank moeten gaan. hij antwoorde daarop van is prima ik hoor van jou... waarop ik weer contact heb gehad met jurofoon die vertelde mij dat ik het lbio moet inschkelen.. op die site heb ik een brief gevonden welke ik verstuurd heb waarop hij antwoord:
Ik heb je brief ontvangen.
Zoals jij weet heeft er geen beschikking via de rechtbank plaats gevonden, graag welke beschikking en wanneer dit vonnis is uitgesproken.
Mijn alimentatieberekening wordt momenteel behandeld door een advocaat.
Ik wil je er op wijzen dat wanneer je het via bij de rechtbank laat gaan, ik van jou kant een nieuwe alimentatieberekening verwacht dit i.v.m. je gewijzigde gezinssituatie.
hij geeft hierin aan dat er geen beschikking heeft plaats gevonden maar ik heb nagezocht:
Als jullie het eens zijn over deze afspraken, kun je de afspraken vastleggen in een echtscheidingsconvenant. Als je het scheidingsconvenant eenmaal klaar hebt, is de echtscheiding vaak snel afgerond. Een echtscheidingsconvenant is pas rechtsgeldig bij tussenkomst van een advocaat of notaris.
er is bij ons een advocaat bij geweest. dus naar mijn idee is het wel via een rechter gegaan.
hij geeft aan dat ik de alimentatie moet laten herbereken via een rechter iomdat mijn gezinssituatie is veranderd? ik heb inmiddels een nieuwe partner waar ik mee samenwoon, geen geregistreerd partnerschap of huwelijk... hij heeft inmiddels ook een nieuwe partner. zij hebben beide een koophuis maar zij woont bij hem staat er niet ingecsreven.. maar zij delen wel samen de kosten etc...
verder heeft jhij de afgelopen maand 4 nieuwe winterbanden onder zijn bmw (die overigens 50.000 euro heeft gekost) en hij heeft 4 nieuwe velgen a 3000 euro onder zijn auto en hij heeft een nieuwe motor hgekocht...
wie kan mij raad geven wat nu??? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|