|
Auteur |
Bericht |
BvE
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 09 okt 2011 23:33 Onderwerp: Conflict met video montage bedrijf |
|
|
Ik heb sinds ca 2 maanden een conflict met een video montage bedrijf welke ca 15 video clips van 3 minuten lang zou opnemen en monteren.
Dit bedrijf heeft maar 5 van de 15 video's opgeleverd en eist toch een volledige betaling. Hij beroept zich op zijn algemene voorwaarden welke hij bij het sluiten van de overeenkomst (via de email) niet heeft opgestuurd en waar ik ook geen handtekening onder heb gezet.
Welke rechten en plichten heb ik als opdrachtgever in dit geval? Kan hij mij ondanks zijn in mijn ogen halve en slechte diensten toch manen tot een volledige betaling? |
|
|
|
 |
Thessa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 92
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 10:19 Onderwerp: |
|
|
Wat zeggen de algemene voorwaarden dan? Welke voorwaarde zegt dat hij maar 1/3 van het werk hoeft te doen voor het hele bedrag? |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 11:39 Onderwerp: Re: Conflict met video montage bedrijf |
|
|
BvE schreef: | Hij beroept zich op zijn algemene voorwaarden welke hij bij het sluiten van de overeenkomst (via de email) niet heeft opgestuurd en waar ik ook geen handtekening onder heb gezet.
|
Heeft hij, voor het sluiten van de overeenkomst, op een andere wijze in een (van zijn) e-mail(s) verwezen naar de algemene voorwaarden en deze van toepassing verklaard?
Zo niet kan hij geen beroep doen op zijn algemene voorwaarden. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 16:00 Onderwerp: |
|
|
Heb je bedrijfsmatig gehandeld of als particulier?
Op welke specifieke grond eist de opdrachtnemer volledige betaling ("de algemene voorwaarden" is nogal breed)?
Ben je zelf op enige wijze in gebreke gebleven, bijvoorbeeld ten aanzien van aanlevering van materiaal, specificaties, deelbetalingen, etc?
Is er iets voorgevallen tussen jullie? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|