Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 1:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gewonnen bod annuleren bij hotelkamerveiling.nl
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chiron

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA
Studieomgeving (MA): HvA

BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 22:53    Onderwerp: Gewonnen bod annuleren bij hotelkamerveiling.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allen,

Ik heb dringende hulp nodig. Sad
Via een vriendin heb ik een veilingsite gevonden en ik heb meteen geregistreerd omdat ik benieuwd was hoe alles werkt. Ik heb toen geboden op twee hotels (zonder reden) gewoon om te kijken hoe het zal aflopen. Ik had niet gedacht dat ik de veiling zou winnen (ik dacht dat het zoals ebay werkte, dat het een paar dagen zou duren), een paar minuten later kreeg ik email dat ik een veiling heb gewonnen en ik ben meteen naar de website gegaan om mijn andere bod te annuleren en voordat ik die optie vond ... ja. weer, ik had de andere bod gewonnen.
Ik moet nu binnen 7 dagen tijd 250euro betalen voor hotels in Frankrijk (heel slechte) en Venetie betalen en ik heb gelezen dat het bindend is. Ik heb ook gelezen dat bij annulering 25eur ter rekening wordt gebracht, dat kan toch niet??? Ik heb niets getekend.. nu moet ik 50euro betalen voor niets!!
Sad
Is er een manier dat ik dit weer recht kan zetten want het is wel een stom fout van mij maar ik had echt niet opgelet... ik heb nu heel veel spijt van..

alvast bedankt voor jullie hulp
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 23:21    Onderwerp: Re: Gewonnen bod annuleren bij hotelkamerveiling.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chiron schreef:
Ik heb niets getekend..

Je bent meerderjarig en ergens mee akkoord gegaan, dus in beginsel zit je eraan vast.

Vaak heb je bij een aankoop via internet het recht om de koop binnen 7 dagen te annuleren. In dit geval geldt dit waarschijnlijk echter niet, omdat de situatie onder een uitzondering valt:
art. 7:46i lid 3 BW schreef:
In afwijking van lid 1 zijn de artikelen 46c-46e en 46f lid 1 niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.

Mocht er geen datum of periode zijn overeengekomen, dan zit je goed. Vermoedelijk is er wel een datum of periode afgesproken.

Quote:
Is er een manier dat ik dit weer recht kan zetten want het is wel een stom fout van mij maar ik had echt niet opgelet... ik heb nu heel veel spijt van..

Je kunt proberen contact op te nemen met het bedrijf waarmee je een overeenkomst hebt, ze vertellen dat je zonder reden hebt geboden en dat je nu heel veel spijt hebt.

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 7:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb toen geboden op twee hotels (zonder reden) gewoon om te kijken hoe het zal aflopen. Ik had niet gedacht dat ik de veiling zou winnen (ik dacht dat het zoals ebay werkte, dat het een paar dagen zou duren)

Eén blik op de site leert mij dat een veiling per uren aftelling geschiedt. Dus als de inschrijfuren verlopen zijn is het dan gedane bod geldig en is de gelukkige winnaar.

Misschien handig om eerst een site door te lezen alvorens een bod ergens uit te brengen.

sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een keer zoiets gehad (maar ik was gewoon spijtoptant) en heb toen gemaild dat iemand kennelijk op mjn naam een boeking had gedaan die ik niet wilde. toen moest ik mijn ip-adres doorgeven. heb dat vanaf een andere pc/internetverbinding bij vrienden gedaan en dus week ip af van waarmee de boeking was gedaan. daarmee was de kous af en werd eea terug gedraaid zonder kosten. dit is al wel zeker 1,5 jaar geleden, misschien is 't intussen niet meer mogelijk, maar proberen waard Very Happy
twist

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Ik heb een keer zoiets gehad (maar ik was gewoon spijtoptant) en heb toen gemaild dat iemand kennelijk op mjn naam een boeking had gedaan die ik niet wilde. toen moest ik mijn ip-adres doorgeven. heb dat vanaf een andere pc/internetverbinding bij vrienden gedaan en dus week ip af van waarmee de boeking was gedaan. daarmee was de kous af en werd eea terug gedraaid zonder kosten. dit is al wel zeker 1,5 jaar geleden, misschien is 't intussen niet meer mogelijk, maar proberen waard Very Happy

Evil or Very Mad heeee is dat geen oplichting Laughing
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is het wel, en ik zou dan ook niet aanraden om het advies op te volgen.

Overigens had sietske1980 kunnen worden ontmaskerd aan de hand van het ip-adres in de headers van de eerste e-mail.

BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Dat is het wel, en ik zou dan ook niet aanraden om het advies op te volgen.

Overigens had sietske1980 kunnen worden ontmaskerd aan de hand van het ip-adres in de headers van de eerste e-mail.

Ja... daar dacht ik ook al aan.
Chiron

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA
Studieomgeving (MA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi iedereen,

Ik heb ze gemaild en ik kreeg dit als antwoord.

Quote:
Geachte heer, mevrouw Abbasi,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mail.

Het is mogelijk een veiling te annuleren, graag wijzen wij u op de volgende voorwaarden:

4.2. Het wettelijk verplichte herroepingsrecht van zeven dagen voor diensten gesloten op afstand, is uitgesloten op basis van de wettelijk toegestane uitzonderingen.

4.3. Hotelkamerveiling.nl biedt echter zelf de mogelijkheid om binnen veertien dagen na het sluiten van de overeenkomst te ontbinden,
tegen betaling van €25,- annuleringskosten. Voorwaarde hierbij is dat de waardebon nog niet is verzilverd.
Dit bedrag wordt in rekening gebracht om de door Hotelkamerveiling.nl gemaakte kosten te vergoeden en om het risico te verminderen dat veilingen worden gefrustreerd door bieders die het hoogste bieden, maar niet van plan zijn om de koop daadwerkelijk door te zetten.

U kunt het bedrag overschrijven op rekening 14.35.92.939 tnv Hotelkamerveiling te Veenendaal.
Vergeet niet het Winnaar ID te vermelden bij de omschrijving.

Daarna verwijderen wij de veiling voor u.

(voor gebruikers in het buitenland) IBAN: NL70 RABO 0143 5929 39 - BIC: RABONL2U

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Linda

Ik vind het wel echt veel hoor 25 euro (dan keer 2 omdat ik twee keer heb geboden), wat zal ik doen? Wat gaat gebeuren als ik niet betaal? Ik ben eigenlijk geen nederlanders ik ben hier met studievisum, scheelt dat veel?
hilde12

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Indien u niet betaalt zal waarschijnlijk een incassobureau ingeschakeld worden.
U had van tevoren bekend kunnen zijn met de regels en de annuleringskosten.

Dat u geen nederlander bent, heeft geen invloed.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Dat u geen nederlander bent, heeft geen invloed.

Nou ja op de juridische beoordeling in ieder geval niet!

Zodra de vogel echter gevlogen is, zal het lastig worden voor de veilingsite om de vorderingen succesvol te innen. Ik weet echter niet wat voor gevolgen het kan hebben voor huidige en toekomstige visa.

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon betalen (twee keer 25 euro) en niet zeuren. Volgende keer beter uitkijken voordat je iets koopt wat je eigenlijk niet hebben wilt.

Iedereen wordt door schade en schande wijzer, dus jij hopelijk ook. Betere leerschool kan je niet hebben. Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds