Mitskii
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 25 aug 2011 19:34 Onderwerp: onterecht (?) terugvorderen sponsorkleding door sportclub |
|
|
Om maar met de deur in huis te vallen (ik weet geen passende inleiding te bedenken):
Mijn hockeyteam is vorig jaar gesponsord door een bank. Wij kregen een volledig tenue. In dat tenue hebben wij het afgelopen seizoen (2010-2011) gespeeld.
Na dit seizoen werd ons team opgeheven. Wij gingen ieder ons weg. Een vijftal van ons begon een eigen team. Nu, aan het begin van het seizoen is ons te verstaan gegeven dat wij ons sponsormateriaal in moeten leveren. Hierbij is duidelijk gemaakt dat wanneer dit niet ‘snel’ gebeurd, er een factuur volgt en daarna een deurwaarder. Dit ‘dreigement’ werd geuit door een deurwaarder.
Nu heb ik twee vragen:
1: Zijn wij verplicht, juridisch gezien, de pakken in te leveren? Wij hebben als team nooit een sponsorovereenkomst getekend, dit heeft alleen de club gedaan. Ook is ons aan het einde van het seizoen, de gebruikelijke tijd om materiaal in te leveren, niets te verstaan gegeven. En, indien wij de pakken niet inleveren, is de club dan gerechtigd ons een factuur te sturen?
2: Maakt een deurwaarder, die zonder juridische dekking meteen dreigt met de deurwaarder, te weten hijzelf, zich schuldig aan ambtsmisbruik?
Bij voorbaat dank voor de reacties, welke ik in spanning afwacht. |
|