Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 23:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Buurman voegt/reinigd gedeelte van mijn voorgevel
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jd1968

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 19:01    Onderwerp: Buurman voegt/reinigd gedeelte van mijn voorgevel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn buurman heeft zijn voorgevel van het huis laten voegen en reinigen. Het uitvoerende bedrijf heeft een halve meter van mijn gevel meegenomen, met als resultaat een andere voeg en een wit uitgeslagen muur over het betreffende gedeelte.
Schade voor het opnieuw reinigen en voegen van mijn gehele voorgevel (zodat alles weer een kleur en dezelfde voeg krijgt): Euro 1100 excl. BTW.
Het uitvoerende bedrijf aansprakelijk gesteld; zij reageren niet. Mijn eigen rechtsbijstand doet mij een aanbod om Euro 600 van mijn schade te betalen, zodat zij niet hoeven te procederen (een soort afkopen van de schade).
Volgens hun zal een rechter toch niet meer dan Euro 600 van de schade toekennen. Dit aanbod van mijn rechtsbijstand aannemen of niet???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 10:03    Onderwerp: Re: Buurman voegt/reinigd gedeelte van mijn voorgevel Reageer met quote Naar onder Naar boven

jd1968 schreef:
Mijn eigen rechtsbijstand doet mij een aanbod om Euro 600 van mijn schade te betalen, zodat zij niet hoeven te procederen (een soort afkopen van de schade).

Die kende ik nog niet... Als de verzekeraar dat bij elke (lage) claim doet, dan wordt het opeens een stuk aantrekkelijker om zo'n verzekering af te nemen.

Ik vind het overigens wel frappant dat de rechtsbijstandsverzekeraar zegt dat je niet meer dan € 600 toegewezen zult krijgen. De redenering zal zijn dat je zelf ook voordeel hebt van gevelreiniging en nieuw voegwerk, maar om dat eigen voordeel op € 500 te waarderen?

Volgens mij ligt dat er maar net aan hoe "vies" jouw gevel is, en hoeveel profijt jij dus daadwerkelijk hebt van een gevelreiniging. Dit is redelijk subjectief, maar als jij kunt aantonen dat jouw gevel in principe nog lang niet toe was aan een gevelreiniging, dan is er ook geen sprake van eigen voordeel, maar enkel van schade, en kun jij aanspraak maken op het volledige bedrag.

Was jouw gevel echter ook behoorlijk vies, en levert een gevelreiniging ook daadwerkelijk een voordeel voor jou op, dan is een tegemoetkoming van € 600, - alleszins redelijk. Wie dat dan ook betaalt...

(Overigens zou je dan de andere helft nog altijd zelfstandig kunnen proberen te verhalen op de reiniger van je buurman)

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds wanneer bepaald een uitvoerend voeg- en schoonmaakbedrijf van een buurman dat de gevel van een aansluitende buurman vies en vuil is? Duidelijk toe aan een reiniging, volgens dit bedrijf?

Sinds wanneer zit een rechtsbijstandsverzekeraar op de stoel van de rechter?

Afgelopen voorjaar heeft mijn buurvrouw ook haar achtergevel laten reinigen en voegen. Uiteraard steekt mijn gevel af aan die van haar, maar ik bepaal altijd nog zelf hoeveel geld er vanuit mijn portemonnee richting welke opknapbeurt dan ook gaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds