|
Auteur |
Bericht |
advocaatjeleefjenog
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 185
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 13:44 Onderwerp: Nieuwe algemene voorwaarden, bepaling toegestaan? |
|
|
Sorry als dit verkeerd staat, verplaats maar als het nodig is.
Onlangs ontving ik bericht van de bank Moneyou (waar ik een spaarrekening heb) dat de algemene voorwaarden gewijzigd zijn. Deze gelden voor alle klanten van de bank.
Quote: | De klant moet de Persoonlijke pagina steeds bezoeken
met een tussentijd van maximaal tien dagen. Bij ieder
bezoek moet de klant zijn berichten lezen en ook de boekingen
in zijn (rekening)overzichten controleren. De klant
bezoekt de Persoonlijke pagina meteen als de aanbieder
hem (per e-mail) wijst op een daar voor hem geplaatst
bericht.
De klant moet steeds ook zo spoedig mogelijk op de
Persoonlijke pagina controleren of zijn opdrachten en
transacties juist zijn uitgevoerd.
(artikel 12 algemene voorwaarden MoneYou, pagina 12) |
Ik vraag me af of dit mag? Ik heb een spaarrekening en heb eerlijk gezegd geen zin om iedere 10 dagen te kijken hoe er (bijna) niks met mijn geld is gebeurd. Mag Moneyou deze bepaling in zijn algemene voorwaarden zetten? (voor een gewone rekening zou ik dit overigens begrijpelijk vinden, voor een spaarrekening vind ik het wat overdreven). |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 18:58 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat er geen sanctie is gesteld op "overtreding" van deze voorwaarde.
Zou een transactie verkeerd zijn uitgevoerd en je komt er pas de 11e dag achter, dan kan MoneYou het schudden als ze denkt zich achter deze voorwaarde te kunnen verschuilen.
Negeren dus.
Inmiddels: MoneYou draait strenge inlogverplichting terug
Quote: | ''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina. |
Nee, gewoon dom. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
advocaatjeleefjenog
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 185
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 0:15 Onderwerp: |
|
|
Idd dom. Krijg ook net een mailtje dat de oude termijn van 30 dagen gehandhaafd wordt. Klinkt al beter, 10 dagen is echt van de zotte! |
|
|
|
 |
|