|
Auteur |
Bericht |
advocado
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 2:29 Onderwerp: TBS nieuws deze week |
|
|
Heeft iemand het nieuws over de tbs gezien deze week? Ik las deze week een artikel hierover, zie http://juridischdagblad.nl/content/view/10442/53/ 'Deskundigen Pompekliniek liegen onder ede', TBS-er en diens advocaat Klaassen slaan alarm. Mensen worden jaren in de tbs opgesloten via verzonnen stoornissen waarvan er bewijs staat op de site die in dat artikel genoemd word. Dit terwijl ze onschuldig zijn of een klap hebben verkocht uit zelfverdediging. Ik heb ook op de in dat artikel geoemde website gekeken, en het artikel wordt daar volgens mij zeer uitvoerig bewezen . Waar gaan we heen in Nederland als dit allemaal kan. |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 11:34 Onderwerp: Re: TBS nieuws deze week |
|
|
advocado schreef: | Heeft iemand het nieuws over de tbs gezien deze week? Ik las deze week een artikel hierover, zie http://juridischdagblad.nl/content/view/10442/53/ 'Deskundigen Pompekliniek liegen onder ede', TBS-er en diens advocaat Klaassen slaan alarm. Mensen worden jaren in de tbs opgesloten via verzonnen stoornissen waarvan er bewijs staat op de site die in dat artikel genoemd word. Dit terwijl ze onschuldig zijn of een klap hebben verkocht uit zelfverdediging. Ik heb ook op de in dat artikel geoemde website gekeken, en het artikel wordt daar volgens mij zeer uitvoerig bewezen . Waar gaan we heen in Nederland als dit allemaal kan. |
Mja, de TBS industrie in Nederland is op het bizarre af. Ik ken een geval waarbij een pas-meerderjarige verdachte tot 3 keer toe is onderzocht (waarvan twee keer multi-discplinair 7 weken intramuraal) binnen een periode van 12 maanden. Uiteindelijk is geen TBS opgelegd, en de nu volwassen man functioneert al 15 jaar zonder problemen op topniveau in een internationaal bedrijf. TBS == geldklopperij. |
|
|
|
 |
reis
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 17:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb onlangs een boek gelezen over een TBS'er die zijn verhaal deed.
Hij had zijn vrouw doodgestoken. Na het lezen van dit boek heb ik zo mijn twijfels over de werking van TBS in de praktijk. Natuurlijk heb ik dit boek ook met een korrel zout gelezen, het blijft een verhaal van 1 kant, maar toch.... |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 12:38 Onderwerp: Re: TBS nieuws deze week |
|
|
sabri schreef: | Mja, de TBS industrie in Nederland is op het bizarre af. Ik ken een geval waarbij een pas-meerderjarige verdachte tot 3 keer toe is onderzocht (waarvan twee keer multi-discplinair 7 weken intramuraal) binnen een periode van 12 maanden. Uiteindelijk is geen TBS opgelegd, en de nu volwassen man functioneert al 15 jaar zonder problemen op topniveau in een internationaal bedrijf. TBS == geldklopperij. | Dat is een nogal populistische en verkeerd (en gevaarlijke) manier van redeneren. Het gaat om de beslissing op dat moment of die goed was of niet, niet om hoe iemand daar verder gaat.... |
|
|
|
 |
|