|
Auteur |
Bericht |
Lieselot82
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 21 jun 2011 21:06 Onderwerp: Scriptie onderwerp (opstellen onderzoeksvraag) |
|
|
Het onderwerp van mijn scriptie is gekozen. Wijziging WvW 1994 in verband met de invoering van een recidiveregeling voor ernstige verkeersdelicten. Deze wijziging is reeds aangenomen door de Eerste Kamer, gepubliceerd in het Staatsblad en in werking getreden vanaf 1 juni jl. Het betreft een nieuw artikel in de Wegenverkeerswet die kort gezegd de mogelijkheid creëert tot ongeldigheid van rechtswege van het rijbewijs bij tweemaal onherroepelijke veroordeling (na 1 juni 2011) van een alcoholmisdrijf (met natuurlijk criteria).
Nu is een onderwerp vinden niet zo'n probleem maar het afbakenen om een juiste opzet te maken wel.
Kan iemand mij op weg helpen met een onderzoeksvraag?
Alvast bedankt.
Groeten,
Lieselot. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 21 jun 2011 21:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vandaag op de radio gehoord dat de Transportcommissie van de Europese Commissie ook bezig is met alcohol in het verkeer. Daar is vandaag een en ander over naar buiten gekomen. Misschien vind je daar een interessante onderzoeksvraag (is het in lijn, lopen we voor de troepen uit etc.).
Linkje: hier en volgens mij staan de concept-"guidelines" onder Useful links (PDF'je). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|