|
Auteur |
Bericht |
caar65
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 jun 2011 17:03 Onderwerp: Veroordeeld zonder opgeroepen te zijn. |
|
|
Vandaag kreeg ik een aangetekende brief van de rechtbank.
Daarin stond dat ik op 1 januari 2006 iemand heb belaagd.De zaak is wel geseponeerd ,maar ik heb wel 2 jaar voorwaardelijk gekregen.Ik stond paf.
Ik heb niemand op 1 januari 2006 belaagd en ben ook niet opgeroepen , en vraag mij nu af hoe zoiets kan.
Ik ben al bij de politie geweest waar de aangifte is gedaan ,maar die konden niets terug vinden in hun systeem.Doorgestuurd naar de rechtbank en die konden en wilden niks zeggen.Raar systeem allemaal.
Ik moet nu de gegevens opvragen bij het O.M.
Mijn partner heeft ook een brief gekregen met dezelfde datum en dat ie ook iemand heeft belaagd,maar zijn zaak is geseponeerd.Hij weet ook van niks en is ook nooit net als ik verhoord.Rarara hoe kan dit?
Caroline |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 jun 2011 17:08 Onderwerp: |
|
|
Er zal op je brief wel een parketnummer staan. Informeer eens bij het openbaar ministerie.
Als het goed is, is het uitgesloten dat je als verdachte wordt opgevoerd bij het OM, terwijl je van niets weet. Het afleggen van een verklaring is namelijk een recht van de verdachte.
Bedenk ook eens of het een grap van familie of collega's kan zijn. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 10:51 Onderwerp: |
|
|
Uhhm, je kunt niet veroordeeld worden terwijl de zaak geseponeerd is voor zover weet. Als de zaak niet wordt geseponeerd komt er een uitspraak. Als hij wel wordt geseponeerd komt er geen uitspraak en dus geen voorwaardelijke veroordeling. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 11:11 Onderwerp: |
|
|
Precies, seponeren betekent geen vervolging, dus ook geen uitspraak. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 17:17 Onderwerp: |
|
|
Wellicht betreft het een voorwaardelijk sepot? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|