|
Auteur |
Bericht |
teiltje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 mei 2011 21:36 Onderwerp: erfgrens overschreden |
|
|
Sinds 1 jaar bewoon ik een hoekwoning. Deze woning had ik gekocht met het idee een dakopbouw en een uitbouw in de tuin te laten maken. Hiervoor heb ik een bouwdepot bij mijn hypotheek gekregen. De ZZP-er die het zou maken - een aannemer was 30 mille duurder en dat budget had ik niet - is begonnen met de uitbouw. Deze heeft hij, zonder overleg met mij haaks op de gevel gebouwd wat logisch lijkt. Echter, de erfgrens van mijn buurman loopt vanaf de bouwmuur schuins weg naar mijn kant. Gevolg is dat de zijmuur van mijn uitbouw op de grens met mijn buurman met een punt van 15 - 20 cm op grond van mijn buurman staat. Hij vindt het niet heel erg maar het zou bij de verkoop van zijn huis wel een probleem kunnen worden. Ik heb al een documentje gemaakt waarin ik de situatie erken maar een zeurdigere koper zou kunnen eisen dat de 15 cm brede taartpunt grond hem toebehoort (al zal hij of zij zelf ook liever een haakse uitbouw laten realiseren als die plannen er mochten komen). De buurman wil e.e.a. nu laten registreren bij de notaris. Dit kost geld en levert nog steeds dezelfde situatie op want ik hoef de uitbouw van hem niet aan te passen aan de erfgrens. Hoe los ik dit goed op voor beide partijen. Overigens is de ZZP-er die dit kunstje heeft geflikt zo goed als failliet, dus bij hem hoef ik zeker niet aan te kloppen. Is er iemand met expertise op dit vlak? |
|
|
|
 |
JZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 mei 2011 22:48 Onderwerp: |
|
|
Door de kadaster een hermeting laten verrichten. Dit kost je een kleine 500 a 700 euro (geen idee precies voor particulieren) en dan wordt dit aangepast. Vervolgens is het tussen jullie om hier een coulante oplossing in te zoeken. |
|
|
|
 |
teiltje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 jun 2011 9:24 Onderwerp: |
|
|
JZ schreef: | Door de kadaster een hermeting laten verrichten. Dit kost je een kleine 500 a 700 euro (geen idee precies voor particulieren) en dan wordt dit aangepast. Vervolgens is het tussen jullie om hier een coulante oplossing in te zoeken. |
Bedankt voor het antwoord JZ. Het tarief is € 580 voor een rechte grens en
€ 250 als er een knik in de erfgrens zit. Door bebouwing met mijn uitbouw zit er nu een knik in de afbuigende erfgrens. Ik kan er dus van uitgaan dat dit geintje me € 830,- gaat kosten. En dan is er nog sprake van een coulante buurman (een ander had me mijn uitbouw kunnen laten afbreken).
Het zal wel niet onder een aansprakelijkheidsverzekering vallen. |
|
|
|
 |
|