|
Auteur |
Bericht |
dvinelady
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 18:37 Onderwerp: Naheffing Gas/water/ligt Huurovereenkomst |
|
|
Bij deze even mijn situatie waarin ik graag hulp had gehad!
Momenteel huur ik particulier een woning. In mijn huurovereekomst staat vermeld dat mijn huur bedraagt: 390,-
Gas water electriciteitlevering 120,-.
Voordat ik de woning introk heb ik een borgsom betaald van 510,-
Per 1 juli heb ik mijn huur opgezegd en nu geeft de verhuurder te kennen dat ze eerst met essent wilt berekenen of het berekende gas water en licht bedrag overeekomt met de daadwerkelijk gemaakte kosten, voordat zij mijn borg gaat uitbetalen. Als de kosten hoger zijn, dan wilt zijn dit aftrekken van mijn borgsom.
Ik weet dus niet of mijn huurbaas hierin in haar recht staat om dit te doen, aangezien er een vast bedrag voor de GWE-kosten is opgenomen in mijn huurovereekomst. Ik zie in de overeenkomst ook verder geen vermelding van een eventuele naheffing of aanpassing hiervan.
Graag had ik hier jullie mening over aangezien ik niet van plan ben zomaar 510,- borg af te staan. Ik weet namelijk dat ze dit bij mijn onderburen ook hebben gedaan en dat zij dus konden fluiten naar hun borg! |
|
|
|
 |
dvinelady
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 19:32 Onderwerp: |
|
|
Even nog extra informatie ten aanzien van bovenstaande bericht.
Ik had van mijn huurbaas vernomen dat zij het gaswaterenlicht afnemen bij Essent, dus ik heb zojuist even zelf met essent contact opgenomen en blijkt dat het gas water en licht dat bij essent is afgesloten, op naam is van mijn huurbaas en niet op naam van mij.
Hierdoor kreeg ik geen informatie door natuurlijk, maar ik vraag mij af of ze dan wettelijk gezien uberhaupt een poot om op te staan hebben aangezien ik daar helemaal niet bekend ben??
Tevens huur ik al vanaf 2009 en nooit is aan mij overlegt wat ik nu verbruik.
Graag hulp aangezien ik er zelf echt niet meer goed uitkom:S maar zelf wel het idee heb dat dit niet kan of in ieder geval niet rechtsgeldig is! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 mei 2011 11:06 Onderwerp: |
|
|
Zijn er aparte meters m.b.t. uw verbruik of maken nog meer huurders gebruik via dezelfde energiemeters? |
|
|
|
 |
dvinelady
|
Geplaatst: za 21 mei 2011 17:06 Onderwerp: |
|
|
Voor verwarming heb ik een aparte meter, water en gas zijn gedeeld. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 21 mei 2011 17:36 Onderwerp: Re: Naheffing Gas/water/ligt Huurovereenkomst |
|
|
dvinelady schreef: | Ik weet dus niet of mijn huurbaas hierin in haar recht staat om dit te doen, aangezien er een vast bedrag voor de GWE-kosten is opgenomen in mijn huurovereekomst. |
Dat vaste bedrag lijkt mij een voorschot op de servicekosten. Zijn de daadwerkelijke kosten hoger of lager, dan moet je het verschil bijbetalen of terugkrijgen.
Afrekening van de servicekosten moet in principe wel elk jaar gebeuren, dus helemaal volgens de regels lijkt het niet te gaan. Dat betekent echter niet dat je niet hoeft te betalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 17 jun 2011 12:48 Onderwerp: |
|
|
Geachte TS,
Een vast bedrag voor G/W/L kan niet, de verhuurder zou anders de servicekosten als een soort van melkkoe kunnen gebruiken om zijn winst uit het verhuurde te vergroten. Daarom dient er ieder jaar een afrekening te worden gemaakt, waarbij u een bepaald bedrag terug krijgt of moet bijbetalen.
Twijfelt u over de juistheid van de verdeelsleutel en/of de afrekening zelf, dan kunt u dat tegen geringe kosten laten toetsen bij de Huurcommissie. De kosten zijn 25 euro aan leges, die u terug krijgt als u in het gelijk wordt gesteld.
www.huurcommissie.nl |
|
|
|
 |
|