|
Auteur |
Bericht |
Ravenstein
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 mei 2011 20:55 Onderwerp: Geen getekend contract en nu? |
|
|
Per 1 april 2010 heb ik een fase B contract gekregen na de doorgelopen tijd in fase A. Op 1 april 2011 liep mijn 3de contract in fase B af en kreeg ik weer verlenging voor een periode van 7 weken. Tot dan toe heb ik van alle contracten een exemplaar moeten tekenen en een kopie ontvangen.
Nu zitten de 7 weken van het "vierde" contract erop en nog steeds heb ik geen vierde contact gezien of getekend.
Vanuit de opdrachtgever houd het nu echt op, waardoor ik na 2 1/2 jaar op straat sta. (dit komt door een hele grote reorganisatie en heeft niets met mij te maken dat ik weg moet).
Heb ik nog ergens recht op? Had het uitzendburo geen vierde contract moeten maken?
Het derde contract was voor 3 maanden en het niet bestaande 4de contract zou voor 7 weken zijn geweest. Dat het voor 7 weken is heb ik alleen van mijn opdrachtgever gehoord. Kan ik bij het uitzendburo nog claimen dat zonder een getekend contract automatisch een verlenging van 3 maanden heb? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 9:34 Onderwerp: |
|
|
Welke CAO is van toepassing? |
|
|
|
 |
Ravenstein
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 10:36 Onderwerp: |
|
|
CAO voor uitzendkrachten 2009 - 2013 |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 11:22 Onderwerp: |
|
|
Je kunt het altijd aanvoeren, maar ook een arbeidsovereenkomst kan mondeling aangegaan worden. De werkgever heeft wel een schriftelijkheidseis waaraan hij dient te voldoen. Feitelijk wist je dat het 7 weken waren en gelden dan ook gewoon de 7 weken.
Je kunt natuurlijk altijd voor "gek" spelen en de waarheid onrecht aandoen door te stellen dat jij vindt dat je recht hebt op meer dan 7 weken. Bewijstechnisch zal het lastig zijn voor jouw werkgever om aan te tonen dat jij een overeenkomst voor slechts 7 weken zou hebben gehad.
Je bent er dan echter nog niet. Want ook overeenkomsten voor bepaalde tijd kunnen volgens jouw CAO tussentijds worden opgezegd. Voo rjou is dan artikel 15 van die CAO van toepassing.
Al naar gelang wat er precies is afgesproken in jouw uitzendbeding kun je in dat artikel lezen of je er überhaupt iets mee opschiet door de zaken anders voor te stellen dan ze werkelijk zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 11:34 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Je kunt natuurlijk altijd voor "gek" spelen en de waarheid onrecht aandoen door te stellen dat jij vindt dat je recht hebt op meer dan 7 weken. Bewijstechnisch zal het lastig zijn voor jouw werkgever om aan te tonen dat jij een overeenkomst voor slechts 7 weken zou hebben gehad. |
In dit geval was het de opdrachtgever, niet de werkgever, die het over 7 weken had. Het is me niet duidelijk dat de opdrachtgever hier namens de werkgever heeft gesproken.
Quote: | Je bent er dan echter nog niet. Want ook overeenkomsten voor bepaalde tijd kunnen volgens jouw CAO tussentijds worden opgezegd. |
Alleen met een vergunning van het CWI. Niet echt een optie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|