|
Auteur |
Bericht |
erik12
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 12 mei 2011 13:18 Onderwerp: Burenruzie |
|
|
Hallo,
Dit is mijn eerste keer op het forum, hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik ben zelf een 4ejaars rechten student, maar hier kom ik niet uit.
Het gaat om het volgende. Mijn vader heeft onlangs een nieuw huis gebouwd, met op het perceel een losstaande garage. Deze garage staat geheel op ons eigen erf. Maar nu komt het probleem, de aangrenzende buren vonden de muur van onze garage niet mooi en nu hebben ze de muur waar ze tegen aan kijken voorzien van een kleurtje, zeer slecht afgewerkt. Hier is mijn vader uiteraard niet van gediend, dus wij hebben al een paar keer met de buurman rond de tafel gezeten. Deze meneer wil de schade niet vergoeden die nodig is om de muur in zijn originele staat te herstellen. Hij komt ermee aanzetten dat de muur hem in zijn woongenot aantast.
Nu weet ik niet precies wat we het beste kunnen doen. Ik heb hem al aansprakelijk gesteld, maar daar reageert hij niet op. Dan zit er niks anders meer op als naar de rechtbank gaan, tenzij we hem ervan kunnen overtuigen dat hij het niet kan winnen. Het is sowieso een onrechtmatige daad, maar weegt het hinderen van zijn woongenot hiertegen op? Weet iemand of er arresten zijn die dit geval ( of een soortgelijk geval ) besproken hebben? Of heeft iemand een artikel/oplossing wat ik over het hoofd heb gezien dat hier van toepassing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken! |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 12 mei 2011 13:34 Onderwerp: |
|
|
Maakt de garage deel uit van de erfafscheiding, dus de muur die geschilderd is, staat deze op de erfgrens? Dan begrijp ik wel dat hij hem verft. Het had natuurlijk in goed overleg gemoeten maar dat is punt twee.