|
Auteur |
Bericht |
waq
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 20:56 Onderwerp: Relatiebreuk - lastige situatie |
|
|
Ik zit op dit moment in een lastige situatie en wel dat ik de relatie wil verbreken en mijn partner dat niet wil accepteren.
Mijn partner is Duitser en is ruim 6 jaar geleden uit Duitsland hierheen verhuisd en bij mij ingetrokken, hij staat bij de burgelijke stand ook op dit adres ingeschreven. Hij heeft nog steeds zelfstandige woonruimte (apartement) in Duitsland.
Het huis waarin we wonen is een koopwoning welke ik al in eigendom had toen hij bij mij introk.
Het lastige is wel dat 1,5 jaar geleden de hypotheek overgesloten is op 2 inkomens en i.v.m. verkrijging NHG hij mede-eigenaar moest zijn van de woning. Er is toen 1% van het eigendom op hem overschreven.
Op dit moment wil ik hem zo snel mogelijk uit mijn huis hebben maar er lijkt wel geen enkele mogelijkheid te zijn om dit af te dwingen.
Concreet wil eigenlijk weten welke stappen ik kan ondernemen om af te dwingen dat hij verhuist.
Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben over de situatie, mochten er nog vragen zijn beantwoord ik deze graag. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 22:26 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je een kort geding zult moeten opstarten. |
|
|
|
 |
LV
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 1:16 Onderwerp: |
|
|
Beste Waq,
Ik ben het met Sietske eens dat, indien de situatie onhoudbaar is, een kort geding de snelste weg is.
Wel dien je daartoe een spoedeisend belang aan te voeren, bv onhoudbare situatie door hoog opgelopen spanningen, en de Voorzieningenrechter zal een belangenafweging maken (waar werkt je partner, is het appartement in Duitsland vrij/verhuurd, kan je partner anders al dan niet tijdelijk elders terecht).
Ook is het verstandig dat je advocaat je partner op voorhand concreet een voorstel doet tot afwikkeling, bijvoorbeeld vwb dat aandeel van 1% in het eigendom. De bank zal daarbij bereid moeten worden gevonden je partner te ontslaan uit diens hoofdelijke aansprakelijkheid. Wil je partner niet meewerken, dan kun je wellicht in hetzelfde kort geding ook hier voorzieningen voor vragen. |
|
|
|
 |
|