|
Auteur |
Bericht |
joeri22
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 11:25 Onderwerp: stilzwijgende verlenging |
|
|
Beste allemaal
Zes jaar geleden betaalde ik voor een servicecontract op aangeboden software.
Er werd mij nooit een contract aangeboden laat staan dat ik er één ondertekend zou hebben.
Ik zou van de service genieten van zodra ik het gevraagde bedrag betaalde.
Ik ging er van uit dat wanneer ik stopte met de jaarlijkse betaling ook de service zou stoppen.
Men claimt nu opnieuw het bedrag met het argument dat dit ieder jaar stilzwijgend vernieuwd wordt en er een opzegtermijn is 2 maand.
Na lang zoeken heb ik de algemene voorwaarden op hun site gevonden waarin deze clausule is opgenomen.
Heb ik een poot om op te staan. Dienen zij geen ondertekend contract voor te leggen of is simpele betaling van mijentwege al voldoende om achteraf deze voorwaarden op te leggen.
Ik maak van deze service gebruik sinds 2004
Zij zeggen dat bij aankoop de leveringsvoorwaarden zijn meegeleverd maar kunnen mij daar geen bewijs van leveren.
Heeft iemand hier een mening over?
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 12:06 Onderwerp: |
|
|
Handelde jij als "eenvoudige consument" of in de uitvoering van je beroep of (eigen) bedrijf? |
|
|
|
 |
joeri22
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 15:52 Onderwerp: |
|
|
als eenvoudige consument |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 18:25 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat die algemene voorwaarde gewoon rechtsgeldig is, mits die aan jou ter hand is gesteld. Het feit dat je voor de service hebt betaald duidt erop dat je in ieder geval op de hoogte was van het servicecontract. Als je zoiets wilt beëindigen is het nogal simpel door dit te willen doen door enkel te stoppen met betalen. Het lijkt me dat je dat fatsoenlijk op moet zeggen. En wat is dan de opzegtermijn? Zie algemene voorwaarden. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 10:13 Onderwerp: |
|
|
Nederland is typisch een 'opzegland'. Iedereen heeft hier in zijn algemene voorwaarden staan dat er tenminste een bepaalde tijd van te voren opgezegd moet worden. Als je kijkt naar bijvoorbeeld diverse Amerikaanse hosters, dan geldt: "Betaald = verlengd, niet betaald = opgezegd". Uiteraard geldt daarbij wel dat er vooraf betaald moet zijn.
Als de voorwaarden niet (correct) ter hand zijn gesteld, dan val je terug op de wettelijke bepalingen, waarbij een redelijke termijn een grote rol speelt. Langzaam wordt men daar wat kritischer mee, in het voordeel van de consument. In diverse branches is tegenwoordig een overeenkomst na de eerste verlenging ook tussentijds opzegbaar. Ik verwacht niet dat dat hier van toepassing is, maar dat ligt er aan waar het precies om gaat. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|