|
Auteur |
Bericht |
Chiel007
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 21:37 Onderwerp: werkmailbox verwijderd |
|
|
Hallo,
Vandaag kwam ik er achter dat de mailbox op mijn werk is verwijderd. Na navraag kreeg ik een vaag antwoord waarom deze is verwijderd. Het was een foutje van de afd. ict.
Nu ben ik langdurig ziek en moet binnenkort naar het uwv. In heb begin van mijn ziekzijn heeft mijn werkgever bot gehandeld. Dit stond, je raad het al, in mijn mailbox.
Vraag: Mag mijn mailbox zomaar verwijderd worden? En wat voor stappen kan ik nemen? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 21:48 Onderwerp: |
|
|
Weet je zeker dat de mailbox verwijderd is, of is jou 'slechts' de toegang ontzegd? |
|
|
|
 |
Chiel007
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 22:16 Onderwerp: |
|
|
Contact gehad met de ict dienst omdat ik er al lang niet meer ingezeten had. Deze wist me te vertellen dat ikgeen accountmeer had. Hierna mijn TL gebeld en deze kwam met een vaag verhaal dat het account perongeluk was verwijderd. Bij een opschoonactie van HR?? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 22:29 Onderwerp: |
|
|
En wat zei HR?
Je account verwijderd suggereert dat je mailbox nog gewoon bestaat. Zou ook niet bijster slim zijn om jouw contacten (als je die hebt) te deleten.
HR zou hun 'fout' gewoon terug kunnen draaien. Een beetje bedrijf maakt dagelijks een back-up die over het algemeen 3 maanden bestrijken alvorens de eerste back-up band voor een nieuwe reeks weer te hergebruiken. Je mail bestaat dus nog... ergens.
Hoe dit juridisch in elkaar steekt weet ik niet. Maar ik zou eerst even contact met HR opnemen en rustig vragen wat er loos is en wat daar aan te doen. |
|
|
|
 |
|