|
Auteur |
Bericht |
Reckoner
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:23 Onderwerp: Gemiddeld aantal werkuren of contract uren |
|
|
Beste mensen,
Het bedrijf waar ik werk gaat overgenomen worden door een dochterbedrijf.
Hiervoor moeten de werknemers opnieuw solliciteren bij het dochterbedrijf.
Het dochterbedrijf neemt onze huidige contracten en COA over, dit is dus ook het aantal contract uren wat wij hebben.
Nu zijn een aantal van mijn collega's door de leidinggevende vlak voor dit proces van start ging terug gezet naar een 2 uren contract maar zij werken wel gemiddeld nog 8 tot 12 uur per week.
Nu hoorde ik van een vriend van mij die een soort gelijk geval heeft meegemaakt dat je contract uren het aantal uren zijn wat jij gemiddeld over de afgelopen 13 weken hebt gewerkt.
Nu vraag ik mij dus af wat hier van waar is, en of dit dochterbedrijf dan ook verplicht is deze uren aan ons aan te bieden.
Wij moeten onze huidige contract uren invullen in de sollicitatiebrief, mocht het bovenstaande waar zijn vullen wij dan het gemiddeld aantal uren in of wat er op ons contract staat?
Alvast bedankt voor een mogelijk antwoord. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 20:03 Onderwerp: |
|
|
Beste TS,
Leg eens uit hoe uw collega's precies zijn teruggezet teruggezet in uren. Dit kan in principe niet zomaar. Hebben ze een contract getekend of anderszins te kennen gegeven dat ze akkoord gaan met een teruggang in uren? Is er een CAO van toepassing, dit kan soms ook leuke bepalingen opleveren m.b.t. overnames. |
|
|
|
 |
Reckoner
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 21:38 Onderwerp: |
|
|
Zij hebben zelf getekend voor dit contract.
Bij een van mijn collega's is het contract terug gebracht van 8 uur naar 2 uur omdat hij stage ging lopen, hierdoor kon hij zijn contract uren niet meer rond maken.
Nu was hem verteld dat als hij in mei klaar is met z'n stage hij gewoon weer zijn 8 uren contract terug zou krijgen alleen onze leidinggevende wist zogenaamd niet dat wij overgenomen zouden worden door een dochter bedrijf.
Het probleem is alleen dat wij bij dat dochterbedrijf alleen mogen solliciteren voor ons huidige aantal contract uren wat voor hem dus nu 2 uur is, de overname start in mei dus zou hij weer gewoon 8 uur per week kunnen werken alleen onze sollicitatie moet uiterlijk 15 maart binnen zijn.
Voor onze contracten is een CAO van toepassing.
Wij hebben allemaal kleine contracten maar werken gemiddeld veel meer, ook die jongen die in uren terug is gezet werkt gemiddeld nog steeds 8 uur op de zaterdag, hij word dan door een andere tak van het bedrijf ingehuurd.
Voor mijzelf geld dat ik een 8 uren contract heb maar gemiddeld zeker wel 25 uur per week werk, nu hoorde ik dus van een vriend die een soort gelijke situatie heeft meegemaakt dat zijn dus ons gemiddeld aantal uren per week op contract moeten aanbieden.
Ik hoop hierbij voldoende info gegeven te hebben. |
|
|
|
 |
|