Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 6:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contracturen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mininni84

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2011 11:37    Onderwerp: Contracturen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn man werkt met verschillende projecten. Een van die projecten werkt met zeer strenge veiligheidsregels, logisch. Een keer vergat mijn man een veiligheidshelm op te zetten en is zonder pardon van het terrein afgestuurd en mocht niet meer terugkomen (andere collega's komen met een waarschuwing weg). Door dit voorval is mijn man teruggezet in contracturen (van 32 naar 30) en heeft hij van zijn werkgever een officiële waarschuwing gekregen. Dit voorval vond een half jaar geleden plaats.

Tot eind vorig jaar heeft hij altijd meer dan zijn contracturen gewerkt en heeft nooit aanspraak gemaakt op meer contracturen. Dit jaar is een groot project weggevallen, waardoor zijn baas hem geen werk kan geven voor 30 uur per week. Echter heeft hij wel dit contract voor 30 uur en dient hij, naar mijn mening, dit minimaal uitbetaald te krijgen per week. Tot onze verbazing stonden er alleen de gewerkte uren op zijn salarisstrook. Uiteraard is hij meteen naar zijn werkgever gestapt en gevraagd hoe dit zit. Die viel meteen uit want het was 'respectloos en asocicaal dat hij hier om durfde te vragen, want er was genoeg werk maar mijn man had er immers zelf voor gezorgd dat hij niet meer op dat project mocht werken'.

Mijn vraag nu, wat kan hij hieraan doen? We zitten erg in dubio, want zijn werkgever riep al, waarschijnlijk uit boosheid, 'je gaat maar weg als je het er niet mee eens bent'. Dan zit mijn man zonder werk, en dan? Maar aan de andere kant heeft hij natuurlijk wel recht op die uren. Hebben jullie advies voor ons?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maartjedevries

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2011 12:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor contract heeft je echtgenoot precies?

In principe kan het niet zo zijn dat je echtgenoot minder uren betaald krijgt dan dat er in zijn contract staan. Behalve als hij zelf instemt hiermee.

Wat betreft dat zijn baas zegt 'dan ga je maar weg', daar hoeft hij zich niks van aan te trekken. Waarom zou je echtgenoot zelf opstappen? Dat is vooral nadelig voor hem en voordelig voor zijn baas.
MSN messenger
Mininni84

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2011 15:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft een 30 urig contract voor onbepaalde tijd.

Ondertussen heb ik al even contact met het Juridisch Loket gehad, zij adviseerden om vooral rond de tafel te gaan zitten om er uit te komen. Mogelijk dat het voorval van die veiligheidshelm niet dragen, kan worden gezien als schuld door werknemer. Aan de andere kant, zei het Loket ook, in hoeverre mag je dat een werknemer kwalijk nemen en dus de verantwoordelijkheid van voldoende projecturen bij de werknemer neerleggen. Lastig!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds