|
Auteur |
Bericht |
rooie60
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 17:01 Onderwerp: verlofuren afpakken |
|
|
Ik ben 7 april 2010 de ziektewet ingegaan ik had toen nog 136 verlofuren,nu 11 maanden verder (en inmiddels weer 185 uren voor dit jaar gekregen dacht ik !)
Ik ga volgende wk 2 x 2uur werken in de week ik heb borstkanker gehad met operatie/bestraling/chemo en wil weer werken.
Ik dacht fijn wat uurtjes te hebben en nu schijn ik nog maar 97 uur te hebben???????? precies kon PZ het niet zeggen ze zijn het aan het uitzoeken)zijn geen helden sorry) maar dit kan toch niet waar zijn he!! ben behoorlijk over de zeik,ik moet op zijn minst toch die 136 van vorig jaar dan nog houden??? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 18:28 Onderwerp: |
|
|
Het opbouwen van vakantiedagen tijdens ziekte is in principe geregeld in artikel 7:635 lid 4, waarin de arbeidsongeschikte alleen vakantie opbouwt over de laatste zes maanden van arbeidsongeschiktheid.
Dit is in strijd met de geldende Europese richtlijn en voor zover ik weet is hier in twee zaken door de werknemer beroep op gedaan in Utrecht en in Amsterdam.
Utrecht ging mee in de Europese richtlijn en gaf de werknemer gelijk en Amsterdam heeft de vordering van de werknemer afgewezen.
Dus het kan twee kanten op gaan. |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 18:34 Onderwerp: |
|
|
Ja vakantieopbouw over de laatste 6 maanden maar ik heb het over mijn 136 uur van 2010 die ik nog had vóór ik de ziektewet in ging. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 21:09 Onderwerp: |
|
|
Je krijgt de uren aan het begin van het jaar, het opbouwen is echter per maand!
Als je dus in het begin van het jaar 185 uur krijg, bouw je dit eigenlijk op met zo'n 16 uur per maand.
Je had na de eerste 3 maanden dus eigenlijk pas 48 uur opgebouwd vakantierecht. |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 0:04 Onderwerp: |
|
|
Fulltimers bouwen toch op?ik ben n uurloner. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 12:07 Onderwerp: |
|
|
Hilde12 gaat uit van vooronderstelling dat er op jou de gebruikelijke situatie van toepassing is. Wat Hilde12 bedoelt is dan ook als volgt.
Stel je hebt een contract van 1 januari 2011 t/m 31 december 2011, en hebt recht op 5 weken vakantie. Dan is het gebruikelijk dat veel werkgevers al op 1 januari aan jou meedelen dat je 5 weken vakantie hebt staan.
Echter jurisich gezien, moet je eerst werken, voordat je recht op vakantie hebt. Ofwel je moet een jaar werken, voordat je recht hebt op in totaal 5 weken.
Hilde12 gaat uit van de -niet zo gekke- gedachte dat dat bij jou ook is gebeurd! Jij hebt je jaarrecht op 1 januari 2010 gekregen voordat jij het feitelijk had opgebouwd. Door jouw ziekte, word je nu in dat jaarrecht gekort.
Het klopt dat er een wetswijziging aan zit te komen, maar die is nog steeds niet formeel vastgesteld, dus vooralsnog moet er naar de huidige wet gekeken worden. Daarin staat dat je -eenvuodig gezegd- enkel over je laatste zes maanden verlof opbouwt.
Laatst aangepast door DENNIS79 op do 03 mrt 2011 14:53, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 12:36 Onderwerp: |
|
|
Dat maakt het allemaal wel wat duidelijker ja dank je,maar nog steeds kl*te !  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 21:27 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Hilde12 gaat uit van de -niet zo gekke- gedachte dat dat bij jou ook is gebeurd! |
Klopt Dennis  |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 13:15 Onderwerp: |
|
|
Nou fijn dan! ik neem in juni altijd 4 weken vakantie en ik heb een contrakt van 34 uur dus dat kan al niet meer dus.
Ik vind dit niet normaal sorry. |
|
|
|
 |
Patricia30
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 15:19 Onderwerp: |
|
|
Je gaat er nu denk ik vanuit dat je dan volledig werkt en dus 4 X 34 uur op moet nemen. Als je maar een paar uurtjes werkt, hoef je ook maar een paar uurtjes op te nemen, daar de rest dan nog onder de "ziektewet" valt. Je hebt nog wat uren over van vorig jaar en je bouwt over de paar uurtjes die je weer werkt ook weer op. Dus je bent nog niet meteen kansloos Met die 97 uur die je nog over hebt van 2010 heb je al bijna drie weken te pakken als je al weer volledig aan het werk zou zijn. _________________ Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.... |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 15:24 Onderwerp: |
|
|
Oh nou dat valt weer mee dan,ik begin volgende week 2 x 2 uur in de middag en ik weet niet hoe het half juni zit dan neem ik 4 weken vak.
Bedankt in ieder geval  |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 15:39 Onderwerp: |
|
|
Je moet bij het UWV ook vakantie vragen / doorgeven... _________________ Mine! |
|
|
|
 |
rooie60
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 16:38 Onderwerp: |
|
|
Ook als ik weer werk??? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 18:01 Onderwerp: |
|
|
Als jij een uitkering krijgt heb je rechten (geld) en plichten (informatie verstrekken). Die plichten zou ik maar eens goed doorlezen. Als jij gedeeltelijk in de uitkering zit terwijl je werkt zijn op jou ook rechten en plichten van het UWV van toepassing. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|