Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 21:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Landje pik is kraken.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jobsen

Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 23:53    Onderwerp: Landje pik is kraken. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi,

Landje pik komt binnen alle gemeentes voor en daarbij zijn de gemeentes en burgers de dupe van deze diefstal.

Kraken is het zonder toestemming van de eigenaar in gebruik nemen van onroerend goed in de vorm van een ongebruikt terrein, gebouw of ruimte daarvan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kraken_%28onroerend_goed%29

Nu is een stuk grond onderdeel van de verzameling onroerend goed. Daarbij is het dus in gebruiknemen van de grond. (Niet in bezit).

Gezien dat feit kan het dus niet verjaren.

Nu is kraken strafbaar gesteld afgelopen jaar. Welke aangifte gedaan kan worden bij de politie? Wordt dan niet verwacht een strafrechtelijke procedure? Nu wordt ik verwezen naar een civiele, welke hoogst merkwaardig is als het vergeleken wordt met diefstal van roerend goed!!

Ben een zaak aan het voor bereiden, ivm buurman stuk grond gekraakt heeft: Sloot gedempt, schutting opmijn land geplaats (heeft mijn toegang gebarikadeerd) verhindert opdeze wijze toegang tot mijn eigendom (inbreuk in mijn privacy). Nu claim hij beroep te kunnen doen op verjaring.

Is er een universiteits onderzoek geweest of staat deze gepland, waarbij ik gaarne mijn input will verlenen. Daarbij wil ik graag incontact komen.

Ok kan ik contact komen met een universiteits prof. om dit voor te leggen, gezien all informatie welke ik verzameld heb.

bvd

J.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 3:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kraken heeft betrekking op woonruimte. Van kraken is in jouw geval dus geen sprake. Het strafrecht blijft buiten de deur.

Als de huidige situatie al 20 jaar zo is, dan is er een goede kans dat het beroep van je buurman op verjaring slaagt.

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het andere bericht hierover van TS wordt verwezen naar de website van de Rijdende Rechter. Daar is deze zaak volgens mij aan de orde geweest. Als TS betrokkene is dan vraag ik me af of deze excercitie zin heeft. Bij dat programma is er sprake van een bindend advies waar de betrokkenen zich vooraf aan hebben moeten binden.
Lexus

Leeftijd: 65
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als iemand land 'pikt' door de grenzen te verplaatsen, dan levert dat ook een strafbaar feit op. Men overtreedt dan waarschijnlijk art. 333 Wetboek van Strafrecht. De tekst staat hier onder.
Overigens heeft bona fides een punt indien deze zaak 20 jaar of meer bestaat, zonder dat daar tegen opgetreden is. (gewoonterecht)
Lijkt me wel erg wenselijk om hiertegen te kunnen optreden, een rapport van het Kadaster te kunnen tonen waarop de werkelijke grenzen zijn opgetekend.

Artikel 333 WvSr.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetgeen tot afbakening van de grenzen van erven dient vernielt, verplaatst, verwijdert of onbruikbaar maakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vijfde categorie.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 18:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aha, art. 333 Sr kende ik niet en zou inderdaad van toepassing kunnen zijn. Valt het dempen van een sloot onder vernielen, verplaatsen, verwijderen of onbruikbaar maken?

Verjaring lijkt me in deze context een betere term dan gewoonterecht. Gewoonterecht heeft betrekking op regels die een bepaalde gewoonte of gebruik weergeven en die als bindend worden ervaren.

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 18:44    Onderwerp: Landje pik is kraken. Reageer met quote Naar onder Naar boven

En kijkende naar:

sr artikel 314:

Hieraan wordt mijn inziens een strafbaar: Menselijke handelingen met rechtsgevolg gepleegd!

Artikel 314
1
Hij die, zonder geweld of bedreiging met geweld tegen personen, geheel of ten dele aan een ander toebehorende klei, bagger, ongesneden veen, zand, aarde, grind, puin, mestspeciën, zoden, plaggen, heide, helm, wier, riet, biezen, mos, onbewerkt en niet vervoerd hak- of sprokkelhout, ongeplukte of afgevallen boomvruchten of bladeren, te veld staand gras of te veld staande of na de oogst achtergebleven veldvruchten wegneemt, met het oogmerk om zich die voorwerpen wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan stroperij, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.

Dus de politie zou dit moeten kunnen voorleggen aan de officier van justitie!

Wat een zooitje het hele wetboek en strafrecht. Lang leven de dieven gilde!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds