Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Zoekende
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 jan 2011 21:12 Onderwerp: Kosten opheffing beslaglegging |
|
|
Bij de scheiding (gemeenschap van goederen) van mijn dochter is overeengekomen dat de ex-echtgenoot in de woning zou blijven en de hypotheek kosten zou betalen. Op de dag van vertrek waren alle rekeningen vwb het huis betaald. Na een jaar bleek dat hij dit niet heeft gedaan en een grote hypotheek achterstand heeft opgebouwd en heeft ook nooit allimentatie betaald. Ook heeft hij als ZZP'er zijn leveranciers niet betaald. Door de leveranciers is beslaglegging op de woning aangevraagd. Mijn dochter heeft geeeist dat de woning moet worden verkocht. De woning is door achterstallig onderhoud (vervuiling) in prijs gedaald. De woning kan met verlies (hypotheekkosten) verkocht worden maar schuldeisers weigeren of willen dat m'n dochter de kosten van de opheffing betaald. De opbrengst van de woning dekt niet de beslaglegging, er komt dus geen geld uit. Dit betekent dat er nu een executie verkoop komt. Ex weigert elke medewerking en de advocaat zegt niets te kunnen doen. Indien de hypotheekkosten en kosten gedeeld zouden worden zou ik haar kunnen helpen, maar bij een executie verkoop staan we machteloos. Wat kan zij doen om de beslaglegging op te laten heffen zodat het huis alsnog met verlies kan worden verkocht. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 12 jan 2011 9:41 Onderwerp: Re: Kosten opheffing beslaglegging |
|
|
Zoekende schreef: | Bij de scheiding (gemeenschap van goederen) van mijn dochter is overeengekomen dat de ex-echtgenoot in de woning zou blijven en de hypotheek kosten zou betalen. Op de dag van vertrek waren alle rekeningen vwb het huis betaald. Na een jaar bleek dat hij dit niet heeft gedaan en een grote hypotheek achterstand heeft opgebouwd en heeft ook nooit allimentatie betaald. Ook heeft hij als ZZP'er zijn leveranciers niet betaald. Door de leveranciers is beslaglegging op de woning aangevraagd. Mijn dochter heeft geeeist dat de woning moet worden verkocht. De woning is door achterstallig onderhoud (vervuiling) in prijs gedaald. De woning kan met verlies (hypotheekkosten) verkocht worden maar schuldeisers weigeren of willen dat m'n dochter de kosten van de opheffing betaald. De opbrengst van de woning dekt niet de beslaglegging, er komt dus geen geld uit. Dit betekent dat er nu een executie verkoop komt. Ex weigert elke medewerking en de advocaat zegt niets te kunnen doen. Indien de hypotheekkosten en kosten gedeeld zouden worden zou ik haar kunnen helpen, maar bij een executie verkoop staan we machteloos. Wat kan zij doen om de beslaglegging op te laten heffen zodat het huis alsnog met verlies kan worden verkocht. |
Je advocaat kan een kort geding tot opheffing opstarten. Als er sprake is van onderwaarde, waardoor de hypotheek niet kan worden afgelost, is er een argument om inderdaad te laten opheffen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|