Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

dwingendheid van opschortende voorwaarden
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LBTommy

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 16:26    Onderwerp: dwingendheid van opschortende voorwaarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met wederzijds goedvinden wil ik een ovk-opdracht beeindigen. Ik ben opdrachtgever en deze beeindiging is in overeenstemming met de gesloten ovk-opdracht. De verstandshouding met opdrachtnemer is echter slecht en communicatie geschied slechts via een project manager.

Ik heb een vaststellingsovk verstuurd dat wij met wederzijds goedvinden de ovk-opdracht beeindigen en elkaar finale kwijting verlenen met uitzondering van het in dezelfde vaststellingsovk bepaalde.
Dit gaat om de volgende punten:
- geheimhoudingsovk. blijft volledig van kracht
- de eis dat al hetgeen opdrachtnemer ter uitvoering van de werkzaamheden van mij heeft ontvangen inclusief de uit de ovk voortgekomen werken vernietigd (het gaat om een IT opdracht, dus vernietigen ligt meer voor de hand dan teruggeven)
- een benadrukking dat het intellectuele eigendom ingevolge de ovk-opdracht van mij is

Deze overeenkomst is gesloten onder 3 opschortende voorwaarden. Dit artikel luidt als volgt:
Deze overeenkomst is gesloten onder de opschortende voorwaarden dat:
1 - Broncode voor DATUM aan Opdrachtgever overhandigd is
2 - Deze ovk. voor DATUM ondertekend aan Opdrachtgever retour is gestuurd
3 - Documentatie omtrent softwarearchitectuur voor DATUM overhandigd is

Voorwaarde 1, welke verreweg het belangrijkst is, heeft hij aan voldaan. Voorwaarde 2 en 3 echter niet.

Nou is mijn vraag, is er een mogelijkheid om deze overeenkomst nog gelding te laten hebben (ervan uitgaande dat ik de ovk nog wel ondertekend retour krijg)? Of is dat gewoonweg niet meer mogelijk omdat niet aan de voorwaarden voldaan is?

Punt is namelijk dat deze situatie al 5 weken loopt en het heeft me meer dan genoeg (negatieve) energie gekost. Die documentatie is het me niet waard om tot procederen over te gaan, maar de eerder genoemde bepalingen uit de vaststellingsovk wil ik nog wel werking laten hebben.

Een nieuwe overeenkomst versturen is voor mij geen optie.

Ervan uitgaande dat ik de ovk wel ondertekend retour krijg, is het dan een mogelijkheid om een brief+aangetekende brief (hij neemt ze niet in ontvangst)+mail te sturen met iets in de trant van:

"Bij deze bevestig ik dat de vaststellingsovk getekend op DATUM te PLAATS ondertekend retour is ontvangen. Hierbij wil ik ik benadrukken dat danwel niet voldaan is aan de opschortende voorwaarden als bedoeld is in Art. 2 lid 2 en 3, dat dit mijn voorwaarden waren en dat ik ermee instem dat niet aan deze voorwaarden voldaan, dat de overeenkomst met uitzondering van Art. 2 (opschortende voorwaarden) volledig van kracht blijft aangezien partijen klaarblijkelijk de intentie hebben de samenwerking onder de in de vaststellingsovk overeengekomen voorwaarden te willen beeindigen en dat het niet intreden van de opschortende voorwaarden als bedoeld in Art. 2 lid 2 en 3 in deze ovk hier geen belemmering toe opwerpen.
Zonder schriftelijk, aangetekend verzonden tegenbericht binnen twee weken ga ik ervan uit dat je hiermee akkoord bent."

Of is het hoe dan ook niet mogelijk om die overeenkomst zonder nieuwe ovk. te sluiten (het in ontvangst nemen en terugsturen van documenten gaat zeer moeizaam namelijk), werking te laten hebben?[/list]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds