LBTommy
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4
|
Geplaatst: di 19 okt 2010 16:26 Onderwerp: dwingendheid van opschortende voorwaarden |
|
|
Met wederzijds goedvinden wil ik een ovk-opdracht beeindigen. Ik ben opdrachtgever en deze beeindiging is in overeenstemming met de gesloten ovk-opdracht. De verstandshouding met opdrachtnemer is echter slecht en communicatie geschied slechts via een project manager.
Ik heb een vaststellingsovk verstuurd dat wij met wederzijds goedvinden de ovk-opdracht beeindigen en elkaar finale kwijting verlenen met uitzondering van het in dezelfde vaststellingsovk bepaalde.
Dit gaat om de volgende punten:
- geheimhoudingsovk. blijft volledig van kracht
- de eis dat al hetgeen opdrachtnemer ter uitvoering van de werkzaamheden van mij heeft ontvangen inclusief de uit de ovk voortgekomen werken vernietigd (het gaat om een IT opdracht, dus vernietigen ligt meer voor de hand dan teruggeven)
- een benadrukking dat het intellectuele eigendom ingevolge de ovk-opdracht van mij is
Deze overeenkomst is gesloten onder 3 opschortende voorwaarden. Dit artikel luidt als volgt:
Deze overeenkomst is gesloten onder de opschortende voorwaarden dat:
1 - Broncode voor DATUM aan Opdrachtgever overhandigd is
2 - Deze ovk. voor DATUM ondertekend aan Opdrachtgever retour is gestuurd
3 - Documentatie omtrent softwarearchitectuur voor DATUM overhandigd is
Voorwaarde 1, welke verreweg het belangrijkst is, heeft hij aan voldaan. Voorwaarde 2 en 3 echter niet.
Nou is mijn vraag, is er een mogelijkheid om deze overeenkomst nog gelding te laten hebben (ervan uitgaande dat ik de ovk nog wel ondertekend retour krijg)? Of is dat gewoonweg niet meer mogelijk omdat niet aan de voorwaarden voldaan is?
Punt is namelijk dat deze situatie al 5 weken loopt en het heeft me meer dan genoeg (negatieve) energie gekost. Die documentatie is het me niet waard om tot procederen over te gaan, maar de eerder genoemde bepalingen uit de vaststellingsovk wil ik nog wel werking laten hebben.
Een nieuwe overeenkomst versturen is voor mij geen optie.
Ervan uitgaande dat ik de ovk wel ondertekend retour krijg, is het dan een mogelijkheid om een brief+aangetekende brief (hij neemt ze niet in ontvangst)+mail te sturen met iets in de trant van:
"Bij deze bevestig ik dat de vaststellingsovk getekend op DATUM te PLAATS ondertekend retour is ontvangen. Hierbij wil ik ik benadrukken dat danwel niet voldaan is aan de opschortende voorwaarden als bedoeld is in Art. 2 lid 2 en 3, dat dit mijn voorwaarden waren en dat ik ermee instem dat niet aan deze voorwaarden voldaan, dat de overeenkomst met uitzondering van Art. 2 (opschortende voorwaarden) volledig van kracht blijft aangezien partijen klaarblijkelijk de intentie hebben de samenwerking onder de in de vaststellingsovk overeengekomen voorwaarden te willen beeindigen en dat het niet intreden van de opschortende voorwaarden als bedoeld in Art. 2 lid 2 en 3 in deze ovk hier geen belemmering toe opwerpen.
Zonder schriftelijk, aangetekend verzonden tegenbericht binnen twee weken ga ik ervan uit dat je hiermee akkoord bent."
Of is het hoe dan ook niet mogelijk om die overeenkomst zonder nieuwe ovk. te sluiten (het in ontvangst nemen en terugsturen van documenten gaat zeer moeizaam namelijk), werking te laten hebben?[/list] |
|