Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 6:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Boete met verkeerde naam en locatie ?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aem-mocro

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 19:12    Onderwerp: Boete met verkeerde naam en locatie ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond,

Enige tijd geleden zat ik achterop bij een vriend op een scooter ik moest snel even naar de C1000 en jawel meneer agent had me te pakken.
Ik gaf netjes mijn ID zonder niks hij noteerde de gegevens en weg was hij weer.
Nu (3weken alter ongeveer) heb ik de boete thuis gekregen alleen!
De naam klopt niet de achternaam van de bestuurder (die geen boete had gekregen) staat er op en mijn voor letter ?
Terwijl er duidelijk in de hoek mijn BSN nummer staat?
Verder bij ; Gemeente staat Almere bij plaats staat Almere maar bij locatie staat ; STRAATSTRAAT ?

Moet ik bezwaarschrift tekenen want deze 2 dingen die ik net gemeld heb kloppen dus voor geen meter en op dit moment heb ik echt geen geld, dus heb ik hier iets in te brengen of niet?

Alvast bedankt voor de hulp !
Mvg,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yooow mocro xd (en wat betekent aem?)

Als je de boete binnen hebt dan hebben ze ook je adres.
Dat betekent dan dat ze weten wie je bent en waar je bent.

Als je dan alsnog geen zin hebt om te dokken dan moet je zeggen dat je het niet bent.
Maar daar is weinig kans op (zoals ik het nu kan zien (en zoals het meestal gaat)).

Als ze je hebben gevonden (dus je hebt de boete thuis) dan heeft het iig geen nut om te zeggen dat je het niet bent terwijl ze je wèl hebben gevonden of je moet wel een héél mooi verhaal hebben.

Snappie? Smile

ps: boete voor geen helm hea

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha ja inderdaad

en AEM staat voor ********i Razz voor + achternaam

maar op de brief stond alleen de A en dan de achternaam van me vriend die de scooter bestuurde, maarja ik ga wel ff een brief sturen kijken wat ze vertellen en in de tussen tijd maar 66 euro bij elkaar vinden !

Laatst aangepast door aem-mocro op wo 13 okt 2010 21:53, in totaal 1 keer bewerkt
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga je een héél mooi verhaal doen of een beetje slap lullen?
Laatste heeft echt geen nut.

Owja, haal je naam weg (internet enzo Razz) en zorg voor een helm next time enzo Smile

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

haha oke al gewijzigd, nee weetje wat het is ik zeg ze gewoon ik ben ***** niet dat is niet mijn achternaam en de locatie waar de agent mij staande heeft gehouden ken ik ook niet, want er staat STRAATSTRAAT terwijl het duidelijk naast de C1000 was en dat heeft wel een straat naam neem ik aan ?

Maar als jij zegt dat het geen nut heeft ga ik ook niet de moeite doen om een brief of iets te schrijven moet volgens de brief voor 7 december betaald hebben das toch bijna 3 maanden dan heb ik vast wel 66 euro gespaard Razz
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, als je dat zo nuchter op kunt schrijven dan zou ik het wel doen.
Een brief schrijven bedoel ik, over het gebeuren en gericht aan het Openbaar Ministerie (adres=adres rechtbank in je regio) onder vermelding van je naam en het nummer van je boete. En schrijf dan idd dat het 'naast de c1000' was en noem die straat niet. En vraag ze of ze je niet verwisselen met een ander. Kunnen ze ff over nadenken.
Want dat komt eigenlijk neer op een klacht over het vage handelen van de politie-agent. En daar heb je wel een punt. Laat ze er maar ff werk voor doen om het gestuntel van die agent weer recht te breien.
Investeer in die ene postzegel en kijk naar de reactie die je krijgt.
Die reactie is meer waard dan de postzegel want je wordt er een hoop wijzer van.
Laat het officiële bezwaar dan maar ff achterwege.

Maar de boete moet je wss dokken.

Enneuh.. suc6 met sparen Smile

ps: als je een nice reactie van het OM terugkrijgt en je denkt: 'kan ik hier nog wat verder mee' dan stel je hier weer een vraag.

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha oké, thnx man ik ga morgen samen met me nicht(een universiteit studentje) die brief schrijven die kan het zakelijker en beter opbouwen dan ik haha maar bedankt laat je wel horen wat voor reactie ze sturen ! Cool
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben benieuwd, ook naar de brief die je nicht gaat componeren.

Smile

En nu naar bed hea! Razz

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik goed dat het transactievoorstel is geaddresseerd aan de verkeerde naam?

In dat geval had je de brief niet eens mogen openmaken, het is niet aan jou gericht. Mocht er naderhand toch worden vervolgd op de juiste naam (omdat er bijv. beter naar de zaak wordt gekeken), dan heb je nooit een transactievoorstel gekregen (en volgens mij is het OM dan niet-ontvankelijk).

Vooral niets doen dan, zou ik zeggen.

HenkR

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laurens02 schreef:
Begrijp ik goed dat het transactievoorstel is geaddresseerd aan de verkeerde naam?

In dat geval had je de brief niet eens mogen openmaken, het is niet aan jou gericht. Mocht er naderhand toch worden vervolgd op de juiste naam (omdat er bijv. beter naar de zaak wordt gekeken), dan heb je nooit een transactievoorstel gekregen (en volgens mij is het OM dan niet-ontvankelijk).

Vooral niets doen dan, zou ik zeggen.

Dat kàn misschien gaan werken. Nooit geprobeerd.

Maar als er ooit een rechter naar de zaak gaat kijken dan rijst bij hem de vraag wat er aan de hand is als verdachte een boete verwacht, vervolgens de boete krijgt onder de naam van z'n vriend-de-bestuurder (wat topicstarter aan had kunnen zien komen), de brief van de boete niet openmaakt en ook niet aan z'n vriend-de-bestuurder overhandigt van wie de naam op de brief staat en dat verdachte dan gaat staan te zeggen dat hij nooit een transactievoorstel heeft gekregen. Rechters kijken verder dan de letter van de wet.

Maar je hebt een punt, het zou kunnen werken om niets te doen en de brief opnieuw aan de TPG te overhandigen (door het opnieuw op de post te doen) met op de brief de vermelding dat geadresseerde niet op dat adres woonachtig is. En dan maar afwachten wat er gebeurt. Topicstarter kan altijd nog zeggen dat een huisgenoot dat gedaan heeft. Maar daar zitten conseqenties aan vast. Als het voor de rechter gaat komen dan zal topicstarter het feit dat een huisgenoot dat gedaan heeft iig wèl erg geloofwaardig moeten stellen omdat de rechter er anders iets van kan gaan denken.

Als de zaak dus ooit nog voor de rechter gaat komen, dan moet topicstarter niet dom gaan staan doen in ieder geval.
Wat ik daarmee bedoel is dat als topicstarter jouw tip in de praktijk brengt dat dat voor een rechter (àls het daarna voor de rechter gaat komen) niet echt in het voordeel van topicstarter kan gaan werken. En dan zeg ik het lief.

Het enige dat jouw tip dus kan gaan opleveren is dus dat justitie/CJIB gaat afzien van het innen van de boete, of dat het uitstel van betaling op gaat leveren. Het eerste deel is natuurlijk het meest interessant. Proberen of dat werkt kan geen kwaad.

Maar dan moet het ook nooit meer voor de rechter gaan komen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds