Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 02 jan 2026 22:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

op staande voet ontslag genomen, baas betaald niet.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
renegade66

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010 21:54    Onderwerp: op staande voet ontslag genomen, baas betaald niet. Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb een vraag,

ik heb op staande voet ontslag genomen bij mijn vorige baas, de reden zal ik er gelijk bij vermelden.

in 2 maanden tijd heb ik 5 á 6 keer voor jan met de korte achternaam gestaan bij een benzinepomp waar na tanken met de bedrijfsauto bleek dat mijn pas geblokkeerd was. mijn ex-baas gaf aan als reden dat er iets mis was met mijn pas en zou en nieuwe bestellen. na de 6e keer vertrouwde ik het niet en heb het tankpas-bedrijf opgebeld en gevraagd wat er aan de hand was, die konden mij vertellen dat de rekeningen elke keer niet betaald werden en dat daarom alle passen geblokkeerd werden. bij 1 benzinepomp moest ik gegevens invullen anders zou de politie gebeld worden, ik heb in overleg met de manager van mijn ex-baas gebeld en die zei me regel het maar dan maken wij het in orde. dit heb ik dus gedaan. nu heb ik dus een deurwaarder op mijn dak en die heb ik uitgelegd dat mijn ex-baas de verantwoordelijke is. ik heb alle gegevens ook naar mijn ex-baas toegestuurd en hij weigert het verder te regelen. vervolgens gebeurde het net voor de vakantie dat mijn pas weer niet werkte, hij was weer geblokkeerd, mijn ex-baas weer op de hoogte gebracht en hij zou een nieuwe pas bestellen. nog geen week later kreeg ik via mijn opdrachtgever te horen dat het bedrijf van mijn ex-baas voor 3 weken gesloten was vanwege vakantie. maar ik kon niet tanken, mijn opdrachtgever is tenslotte 2 keer naar mij toe gereden (100km heen maar ook weer terug) om mijn tank vol te gooien. hij heeft een mailtje naar mijn ex-baas gestuurd en kreeg als antwoord terug dat ik het maar zelf moest voorschieten 3 weken lang á 50 euro om de dag. dit zou betekenen dat ik ruim 500 euro moest gaan voorschieten. dit weigerde ik natuurlijk. ik heb een gezin te onderhouden.

het hele bedrijf was totaal niet bereikbaar en de mobiele nummers van mijn ex-baas en zijn manager waren en zijn tot heden afgesloten.

vervolgens kreeg ik nog wel een mailtje van zijn manager dat zij met de deurwaarder (PB-Collect deurwaarders) contact had gehad en binnen 3 dagen bericht zou krijgen. ik heb dit geïnformeerd maat de deurwaarder weet van niets en gaven mij aan dat ik de kosten á 144 euro moet betalen omdat ik de bestuurder van het voertuig was. betaal ik niet gaan ze tegen mij aangifte doen van brandstofdiefstal.

dit alles werd voor mij een onwerkbare situatie omdat ik niet op een normale manier mijn beroep kon uitoefenen. dat heeft mij er toe doen besluiten dat ik op staande voet ontslag heb genomen middels een brief met volledige uitleg van redenen.

mijn ex-baas vind die redenen niet genoeg en claimt nu van mij ruim 8000,- euro schadevergoeding en betaald mijn resterende loon, vakantiegeld en opgebouwde vrije dagen niet uit. ik heb nog een koffer gereedschap van hem staan die hij terug eist. ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik die als onderpand houd tot hij mij alles heeft uitbetaald.

dit is in het kort uitgelegd wat er speelt. mijn vraag is nu:
hoe sterk sta ik, sta ik in mijn recht en wat kan ik nog doen om mijn resterende loon enz. te krijgen. mag hij dit inhouden?

dit levert mij behoorlijk wat stress op temeer omdat hij mijn nieuwe baas er bij betrekt en mijn thuissituatie behoorlijk gespannen begint te worden.

kunnen jullie mij alsjeblieft een goed antwoord geven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds