|
|
| Auteur |
Bericht |
Kirsty7
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 20:38 Onderwerp: Minder uren gewerkt dan in contract |
|
|
Beste allen,
Ik werk in het middelbare onderwijs (lerares) en vandaag emailde m'n baas dat ik de laatste 2 jaar 0,8 FTE heb gewerkt en voor 1,0 FTE betaald heb gekregen. Hij gaf aan dat ik geld moet terugbetalen. De afgelopen 2 jaar heb ik 0,92 FTE gewerkt, maar dat is niet schriftelijk vastgelegd. M'n contract is niet aangepast de laatste 2 jaar (nog steeds 1 FTE) en vandaar m'n salaris ook niet. Kan iemand advies geven over de claim?
Alvast bedankt.
Kirsty |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 21:13 Onderwerp: |
|
|
Wat is de reden dat je geen 1 FTE hebt gewerkt en/of wat is de reden dat je slechts 0,92 FTE hebt gewerkt? _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 21:48 Onderwerp: |
|
|
De 0,8 FTE slaat dus nergens op, of is dat wat er een keer mondeling is afgesproken?
Als het feit dat je geen 1 FTE maar 0,92 FTE hebt gewerkt te wijten is aan het inroosteringsbeleid van de school, dan heb jij recht op uitbetaling van 1 FTE. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Kirsty7
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 21:58 Onderwerp: |
|
|
| Ik wilde 4 dagen werken en als gevolg daarvan naar 0.8 FTE te gaan. Vanwege extra werkzaamheden (ben jaarleider en onderwerpleider) ging ik naar 0,92 FTE. Er is echter nooit besproken dat ik minder dan 1 FTE betaald zou krijgen of dat het contract aangepast zou worden. Dit jaar ga ik echt naar 0,8 en kwam via het hoofd het verzoek om schriftelijk het verzoek in te dienen om naar 0,8 FTE te gaan zodat het contract aangepast kan worden. Dit bracht het balletje aan het rollen. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 22:40 Onderwerp: |
|
|
Dan lijkt het erop dat je hetzij een contract hebt voor 0,8 FTE en daarboven overuren hebt gedraaid, hetzij een contract hebt voor 0,92 FTE (nl. als uren boven de 0,8 FTE te structureel van aard zijn om als overwerk te kunnen zien). Recht op betaling van 1 FTE heb je vermoedelijk niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Kirsty7
|
Geplaatst: wo 15 sep 2010 22:49 Onderwerp: |
|
|
| Bedankt voor je antwoord. Sinds (7 jaar alweer) ik op deze school werkzaam ben heb ik een contract voor 1 FTE, dus ook een contract voor 1 FTE. Toen ik minder ging werken is dit contractueel niet aangepast. Had dus toendertijds aangepast moeten wat niet gebeurd is. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 16 sep 2010 0:25 Onderwerp: |
|
|
Je bent blijkbaar mondeling overeengekomen dat je 0,8 FTE zou gaan werken. Je zegt ook zelf dat de 0,92 FTE het gevolg is van extra werkzaamheden. Overeengekomen was dus 0,8 FTE. Als je 0,8 FTE voorstelt en krijgt, weet je dat daar 20% minder salaris bij hoort.
Dat er geen nieuw papieren contract is ondertekend doet er niet veel toe. Mondeling is ook bindend.
Uiteraard heb je wel recht op uitbetaling van die extra uren, maar dan kom je niet aan het bedrag dat je nu hebt ontvangen. Het te veel betaalde kan als onverschuldigd betaald worden teruggevorderd.
Omdat je werkgever heeft zitten suffen zal hij akkoord moeten gaan met terugbetaling in termijnen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|