|
Auteur |
Bericht |
Ria
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: za 11 sep 2010 18:35 Onderwerp: Stalker |
|
|
Ik heb een vraag betrekking een stalker.
Mevr heeft een stalker die zo ver gaat dat hij haar via e-mails van alles toe zend met hyper links er in die verwerkt zijn in een stukje tekts .Dus niet opvallend.Aangezien dat mevrouw weet waar hij allemaal in staat is is ze heel voorzichtig.
Nu had ze een probleemmet haar mobiele telefoon als ze iemand een sms stuurde dan kreeg ze een bevestiging dat hij die sms ontvangen heeft.
Nu heeft ze na laten kijken blijven er app,s op haar telefoon te staan afkomstig uit smsjes die hij naar haar verzonden heeft.
Op die manier heeft hij een laneg tijd haar kunnen afluisteren en mee kunnen kijken naar inkomende smsjes en uit gaande smsjes.
Mijn vraag is nu kan mevr hem nu strafrechtelijk gaan vervolgen wegens schending en inbraak van privacy?
De provider van haar mobiel is op meerdere malen op de hoogte gebracht even eens de politie .
Mevr heeft weer een andere mobiel aangeschaft en een nieuw nummer en overweegt weer te gaan verhuizen .
Wat kan deze mevr voor stappen gaan nemen tegen deze man?
MVG R |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 11 sep 2010 20:02 Onderwerp: Re: Stalker |
|
|
Ria schreef: | Wat kan deze mevr voor stappen gaan nemen tegen deze man? |
Voor zover dat nog nodig is (de politie weet er blijkbaar al van) kan ze aangifte tegen de man. Er lijkt me sprake van overtreding van art. 139c Sr, maar dat mag justitie verder uitzoeken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|