Ongerust
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 aug 2010 10:42 Onderwerp: Beslaglegging inwonende derde: en mijn spullen dan? |
|
|
Gisteren kreeg mijn vriend een bericht dat er op korte termijn beslag gaat worden gelegd op zijn spullen, vanwege een (grote) schuld bij de gemeente.
Vorig jaar is mijn vriend bij mij in komen wonen met zijn minderjarig zoontje, omdat hij door omstandigheden zijn eigen huis is kwijtgeraakt. Hij staat op mijn adres ingeschreven, maar wij zijn geen geregistreerd partner noch getrouwd.
Mijn woning en alles wat er in aanwezig is, is van mij. Het koopcontract van de woning staat op mijn naam en de weinige spullen die hij nog had, heeft mijn vriend vorig jaar verkocht om een andere schuld te kunnen betalen. Uiteraard heb ik niet van elk voorwerp in huis een aankoopbewijs. Wel hebben we foto's van de verkoop van zijn inboedel vorig jaar.
Er is op dit moment geen mogelijkheid om de schuld te voldoen, omdat mijn vriend momenteel geen baan heeft en ik daar ook te weinig voor verdien.
Is het mogelijk dat er nu op mijn eigendommen beslag gelegd gaat worden? Hoe is dit te voorkomen? Per direct hem laten uitschrijven? (Dat gaat mij in principe te ver, maar ik wil uiteraard ook niet mijn woning et cetera kwijtraken). |
|