mntompson
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 aug 2010 17:07 Onderwerp: Organisatie in Deeltijd WW, totaal niet volgens regels UWV! |
|
|
Ik zou graag jullie mening en advies willen over de volgende situatie:
Ik ben per 1 maart gestart via een jaarcontract bij een bedrijf als manager uitvoering. Binnen 2 weken kwam het bericht van de grootste opdrachtgever dat deze de kraan dichtdraaide. Dit heeft direct geresulteerd in een fikse omzetdaling, waardoor voor het hele bedrijf deeltijd WW voor direct 26 weken is aangevraagd (van 5 april tot 5 oktober a.s.). Tot heden is ongeveer de helft van het personeel afgevloeid. Door al deze ontwikkelingen ben ik per 1 augustus benoemd tot algemeen directeur. De organisatie heeft bij de aanvraag van de DWW (deeltijd WW) een personeelsvertegenwoordiging (PVT) gekozen, die samen met de direceur het proces hebben ingezet en begeleid (matig).
In de 1e periode DWW heeft de directeur (zijn wil is nogal wet) samen met de PVT (die getekend hebben) de personeelsgids veranderd. De eerste pagina van deze personeelsgids stelt dat je ervoor tekent bij aanvang van je contract. Nog niemand heeft getekend voor de nieuwe personeelsgids, die een stuk nadeliger geworden is. Is onder deze omschreven omstandigheden deze nieuwe personeelsgids geldig?
Daarnaast houdt mijn organisatie zich totaal niet aan de wetten van de DWW zoals omschreven door het UWV! Ikzelf heb bijvoorbeeld gewoon fulltime gewerkt, terwijl ik voor 50% in DWW zit. Nu vrees ik dat mijn voorstel voor een compensatieregeling direct afgewezen wordt. Wat zijn mijn rechten jegens teveel gewerkte uren in DWW. Ook heb ik scholing aan collega's gegeven, terwijl ik er pas een blauwe maandag werkte (mag pas als je meer dan jaar in dienst bent).
Daarbij vermoedt ik dat de directeur de DWW nogeens gaat verlengen, wat ikzelf niet ga accepteren, mij WW recht wordt steeds minder, ik werk me een slag in de rondte en het is toch nooit helemaal goed!
Ik vetrouw de directeur niet meer (om veel redenen, ik heb door mijn functie overal inzage in!)en wil eigenlijk op zeer korte termijn op een deal aansturen. Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken en wat mijn rechten en plichten zijn?
Daarbij rekening houdend met het feit dat ik in Belgie woon en sinds 1 mei jl. geen aanspraak op arrest Miethe meer kan maken, dus ik val in de Belgische WW regeling.
Alvast bedankt! |
|