|
Auteur |
Bericht |
geerdt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 jun 2010 13:07 Onderwerp: medebewoner of partner? |
|
|
Mijn vriendin en ik willen gaan samenwonen alleen zij heeft schulden overgehouden aan een eerdere relatie. Omdat de schuld groot is en nooit meer af te betalen, zit zij dus met haar inkomen op de beslagvrije voet van ongeveer 1100 euro. Ik ben clean, geen schulden, geen problemen.
Nu wil ik graag weten of deze beslagvrije voet halveert (dus dat de deurwaarder meer geld per maand van haar wil hebben) zodra we samen in een huis wonen. Ik weet dat als we partners zijn, de beslagvrije voet zwaar verlaagd zal worden, maar we willen gewoon samen in een huis. Zijn we dan officieel partner? |
|
|
|
 |
Haarlem
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: vr 25 jun 2010 12:16 Onderwerp: Re: medebewoner of partner? |
|
|
Een beslagvrije voet van € 1100,00 verbaast mij. Als zij 'alleenstaand' is dan moet de beslagvrije voet € 818,40 zijn.
De beslagvrije voet voor samenwonend is € 1169,14. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: zo 27 jun 2010 10:35 Onderwerp: Re: medebewoner of partner? |
|
|
Haarlem schreef: | Een beslagvrije voet van € 1100,00 verbaast mij. Als zij 'alleenstaand' is dan moet de beslagvrije voet € 818,40 zijn.
De beslagvrije voet voor samenwonend is € 1169,14. |
Als zij alleenstaande ouder van 21 jaar of ouder is, dan kan het bedrag wel ongeveer kloppen... Zie ook http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinformatie/Dossiers/Beslagvrije_voet/bvv2010-1__2_.pdf |
|
|
|
 |
|