Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jun 2010 18:12 Onderwerp: Verkeert kenteken aangemeld => parkeerboete |
|
|
Vorige week heb ik de auto geparkeerd. Bij de dichtstbijzijnde parkeermeter kon je nu niet meer betalen. Er stond nog een andere paal maar daar heb ik niet bij gekeken. Daarop heb ik aan het bedrijf dat ik bezocht gevraagd of het mogelijk was om dit via hen te doen. Dat kon maar ze hadden mijn kenteken nodig. Ik heb het kenteken opgeschreven, maar door omstandigheden kon ik dat niet mondeling aangeven. Achteraf bleek dat er een fout gemaakt is met een van de letters en ik daarop een boete had. (Daarbij hebben ze de verkeerde kleur van de auto opgegeven.) Ik heb dus nu twee keer parkeerbelasting betaald plus een naheffing.
Ik ben al in bezwaar gegaan en heb daarbij een bewijs van betaling (op het verkeerde kenteken) en een getuigen verklaring mee gestuurd. Echter, het bedrijf dat de parkeerboete heeft uitgedeeld geeft op de eigen website aan dat je geen kans maak hebt omdat het opgeven van het juiste kenteken voor eigen risico komt. (Daarin tegen als je een kaartje koopt en dat niet duidelijk zichtbaar is dan heb je wel kans.)
Ik vrees dus dat ze mijn bezwaar zullen gaan afwijzen. En ik vraag me dus af of ik kans als ik naar de rechter ga.
Ik heb lopen zoeken op rechtspraak maar heb daar niets bruikbaars gevonden. Op internet heb ik dit gevonden: 'Aankoopparkeer kaartje bij automaat op ander terrein' en wordt daar niet bepaald blij van. De beste man ziet een automaat over het hoofd, loopt een eindje om te betalen en krijgt een boete omdat de parkeerautomaat in een andere zone stond. Het zure is dat hij tarief daar drie keer zo hoog lag en dan toch nog een boete krijgen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|