|
Auteur |
Bericht |
Huibers
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 mei 2010 0:18 Onderwerp: Meningsverschil correcte levering; bestelling gordijnen |
|
|
Het bestellen van nieuwe gordijnen was eenvoudig.
De levering echter niet. Twee maal was er een groot verschil in de maatvoering van de plooidiepten tussen de drie bestelde gordijnen.
Tussen levering één en twee mondeling aangegeven dat één gordijn de juiste plooidiepte (5 cm plooidiepte met 10 cm tussenruimte)heeft en dat de andere twee delen conform deel één gemaakt dienen te worden.
Na stevige diskussies met winkelpersoneel werd toegegeven dat dit inderdaad niet acceptabel is.
Voorafgaand aan derde poging is eerst een mail gestuurd met klacht over voorafgaande en duidelijk gemaakt wat de wensen zijn betreffende de maatvoering van de plooidiepten.
De woonwinkel heeft hierop gereageerd door mij telefoninsch te benaderen. Ik heb duidelijkgemaakt wat ik geleverd wilde hebben. De woonwinkel beloofde mij, dat zij er voor zouden zorgen dat er geleverd wordt zoals ik het heb aangegeven.
De derde levering is echter weer niet zoals ik het heb aangegeven.
Er is nu verschil van mening over wat een acceptabele levering is.
Bij een bestelling van gordijnen via deze woonwinkel kon men niet aangeven hoe groot de plooidiepte precies zou zijn. Dit wordt door het naaiatelier bepaald aan de hand van stofbreedte en opgegeven gordijnbreedte. Ik heb daarbij de kanttekening geplaatst dat ik wel iets verwacht zoals in de winkel hangt.
De laatste levering past in dit plaatje (3,4 cm plooidiepte met 10 cm tussenruimte) voor alle gordijnen.
Echter, zowel na de eerste als de tweede levering heb ik duidelijk aangegeven welke maatvoering is gewenst. Daarbij is dat voor één gordijn ook tot twee maal toe gemaakt.
In mijn visie is er niet geleverd wat ik heb besteld.
De woonwinkel zegt dat uiteindelijk is geleverd wat verwacht mag worden.
Na een gesprek hierover met de filiaalleider wordt een 30% korting geboden op de levering. Ik heb het volledige aankoopbedrag teruggevraagd.
Wie staat er in zijn recht.
P.S.
De gordijnen zijn in de winkel betaald. Dan wordt je naar het magazijn verwezen om het af te halen. |
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 29 mei 2010 16:58 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp is er in totaal 3 keer geleverd. De eerste 2 keer is het duidelijk geweest dat het geleverde niet overeenkomt met hetgeen dat geleverd zou moeten worden.
Ik kan niet precies uit je tekst halen in hoe ver de 3e levering verschilt met wat je verwacht (in de winkel hangt), de plooitdiepte is niet juist of is de maatvoering niet correct?
Op zich maakt het niet uit wat fout is, als je bepaalde maten bent overeengekomen moeten ze die ook leveren. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 01 jun 2010 10:43 Onderwerp: |
|
|
Begrijp ik goed dat er ten dele wel geleverd is wat je verwachtte? En voor zover dat zo is, kun je iets met die gedeeltelijke juiste levering? Als het antwoord op beide vragen ja is, dan lijkt het me redelijk dat de winkel in ieder geval niet geheel het aankoopbedrag hoeft te vergoeden.
Weet iemand hoe dat zit met een gedeeltelijke levering, die naar zijn aard niet voor retournering vatbaar is? Ik ben geen civilist, dus kom ik niet vreselijk veel verder dan: Na ontbinding (als die plaats zou vinden) ontstaat er een verplichting tot vergoeding van het reeds gepresteerde. Maar hoe zit dat met spullen die op maat gemaakt zijn? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|