|
Auteur |
Bericht |
David Guinness
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 21:28 Onderwerp: beeindigingsovereenkomst gebasseerd op bedrog? |
|
|
Beste forumleden,
Ik heb een beeindigingscontract getekend (op economische gronden) en nu is mij gebleken dat de onderneming geen belasting en premies heeft betaald over mijn loon uit het verleden en ook niet voor de betaalde ontslagvergoeding. In de correspondentie voorafgaande aan het uiteindelijke beeindigingscontract steld men nadrukkelijk wel dat "u wordt uitgekeerd onder inhouding van de dienaangaande verschuldigde loonheffing en sociale verzekeringspremies".
Ik heb de ex-werkgever hierop veelvuldig gewezen maar krijg geen reactie.
Ik heb de volgende vragen:
1. Is dit bedrog en is de overeenkomst dus nietig?
2, Is dit een onrechtmatige daad? M.a.w. als je hier achterkomt na 6 maanden is de termijn verstreken maar als het wordt aangemerkt als een onrechtmatige daad is de termijn nog niet verstreken en kan ik verhaal halen.
Mvg
David |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 22:26 Onderwerp: |
|
|
Als de werkgever niet afdraagt, is dat toch niet uw probleem? U hebt loonstroken waaruit blijkt dat er afgedragen is, dus u hoeft niet nogmaals af te dragen.
En - juist - bij economische omstandigheden komt het wel vaker voor dat niet alles afgedragen is. Kijk maar eens in faillissementsverslagen hoe vaak juist de loonbelastingen en premies geruime tijd niet betaald zijn geweest voorafgaande aan het faillissement. |
|
|
|
 |
David Guinness
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 13:31 Onderwerp: |
|
|
Beste Steven,
Allereerst bedank voor je reactie! Ik moet mij verontschuldigen wand ik ben niet volledig geweest. Ik zal het proberen te verduidelijken:
Ik ben Sinds drie jaar werkzaam voor een Nederlandse BV. Mijn contract is getekend in het Verenigd Koninkrijk. Er is een Nederlandse BV opgericht met een kantoor waar vanuit ik mijn werkzaamheden verrichte. Volgens notariële akte was ik handelingsbevoegd om voor de BV te handelen. De bestuurders zatten in het Verenigd Koninkrijk De Nederlandse accountant zou voor de financiële gang van zaken zorgdragen (salaris, boekhouding, ed). In de jaarverslaggeving van de BV opgesteld door de accountant is ook sprake van salaris. In mijn beëindigingsovereenkomst (waarin mijn ontslag voor de Nederlandse BV is aangezegd) zegt men dat men alles zal doen om ervoor te zorgen dat ik aanspraak kan maken op een Nederlandse uitkering. Echter als men mijn salaris vanuit het Verenigd Koninkrijk heeft betaald zal de Nederlandse uitkeringsinstantie niet ingaan op mijn verzoek op een uitkering. Ik heb tot op heden geen salarisstroken of een jaaroverzicht ontvangen. M.a.w. ik zit tussen de wal en het schip……
Ik heb alle betrokken partijen hierover ingelicht. Maar krijg vanuit het Verenigd Koninkrijk geen reactie. |
|
|
|
 |
|