|
Auteur |
Bericht |
bruno466
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 apr 2010 8:34 Onderwerp: opzegtermijn sportschool Health center capelle |
|
|
Op 5 januari van dit jaar heb ik mijn abonnement opgezegt bij de sportschool. Op het formulier staat 2 maanden opzegtermijn. Volgens mij moet het dan zo zijn dat ik per april geen lid meer ben. Echter werd mij verteld dat ik 4.5 jaar geleden per augustus lid ben geworden en dan ook tot die tijd moet betalen op het opzegformulier werd als opzegtermijn de maand juni en juli vermeld ik heb toen gezegd dat ik dit een rare gang van zaken vond. Maar volgens dat meisje waren dit de regels.
Is dit rechtsgeldig??
2 maanden is toch 2 maanden vanaf de datum dat je opzegt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 06 apr 2010 8:53 Onderwerp: |
|
|
Als er sprake is van een jaarcontract, dan is er sprake van een jaarcontract. De opzegtermijn betekent dan dat je minimaal twee maanden voor het einde van die termijn op moet zeggen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 06 apr 2010 11:02 Onderwerp: |
|
|
Het wetsvoorstel inzake de "stilzwijgende verlenging" waar jij nu dus last van hebt, is helaas nog niet goedgekeurd door de eerste kamer... Voorlopig werkt het dus nog zoals StevenK heeft geschreven... |
|
|
|
 |
dirkpostma
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 mei 2010 22:23 Onderwerp: |
|
|
Sportscholen...
Ben jij misschien iemand die, net als ik en vele anderen, wel lid is maar er zelden tot nooit gebruik van maakt? In dat geval kan je wellicht proberen om je te beroepen op het feit dat de sportschool had kunnen weten dat je het contract niet stilzwijgend wilde verlengen, of, dat ze in elk geval jou van te voren hadden moeten vragen of je wilde verlengen.
In LJN BB6555 Art. 4.6 staat dit:
4.6 Ter gelegenheid van de comparitie van partijen heeft David Lloyd aangegeven dat zij, gelet op het door haar gebruikte pasjessysteem, heeft kunnen registreren dat [gedaagde] slechts in de eerste week na aanvang van de overeenkomst een enkele keer van haar faciliteiten gebruik heeft gemaakt. Desondanks heeft zij de overeenkomst, nadat deze een jaar heeft voortgeduurd, stilzwijgend verlengd voor de duur van opnieuw een jaar. Dat [gedaagde] van de faciliteiten reeds lange tijd geen gebruik heeft gemaakt en de overeenkomst heeft opgezegd - weliswaar te laat op grond van de algemene voorwaarden, maar vóór het einde van de overeenkomst - is voor David Lloyd geen aanleiding geweest [gedaagde] te attenderen op de verlenging. Ter comparitie van partijen heeft David Lloyd in dit kader aangegeven dat de consequenties van haar algemene voorwaarden in het onderhavige geval jegens [gedaagde] niet geheel redelijk te achten zijn.
In dit geval is er wel een verschil, namelijk dat je niet hebt opgezegd voor augustus vorig jaar, maar misschien kan je, gewapend met een mooie brief, toch iets proberen met terugwerkende kracht met als doel dat je (een deel) niet te hoeft te betalen.
Maar eerst de vraag: Is het zo dat je niet of nauwelijks gebruik van hebt gemaakt in het jaar voordat de sportschool het abonnement stilzwijgend verlengde? Of heb je wel flink gezweet? |
|
|
|
 |
|