|
|
| Auteur |
Bericht |
jovel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 02 apr 2010 19:47 Onderwerp: Mag werkgever contract op naam werknemer afsluiten? |
|
|
Hallo,
Mijn vriend werkte 2 jaar voor zijn vorige werkgever. Zijn laatste contract (6 maanden) is vorige week door zijn werkgever niet verlengd.
Nu werkte mijn vriend deze laatste 6 maanden vanuit huis, en de werkgever had een contract bij KPN afgesloten zodat het bellen en internet voor rekening van het bedrijf kwamen.
Dit is 2 maanden voor het einde van zijn contract pas gedaan, en het is dus een jaarcontract.
Mijn vriend heeft hier nooit toestemming voor gegeven of voor getekend, het is gewoon gebeurd op naam van het bedrijf.
Nu belde zijn baas vorige week op om te vragen of mijn vriend het contract wilde overnemen. Mijn vriend heeft hier geen belang bij, dit is voor ons namelijk te duur. Hij heeft dus nee gezegd.
Nu krijgen we vandaag een brief van KPN dat ***** een wijziging heeft doorgegeven en dat het contract nu op onze naam staat en facturen aan ons gericht worden.
Ik heb naar KPN gebeld en zij zeiden dat het inderdaad een vreemde gang van zaken was, en ik word maandag terug gebeld.
Maar zij gaven dus aan dat zijn werkgever waarschijnlijk een kopie van zijn ID hebben gebruikt om het contract af te sluiten (als wijze van toestemming zeg maar).
Mag dit zomaar?
Laatst aangepast door jovel op vr 02 apr 2010 21:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 02 apr 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|
Dat mag zeker niet. Het lijkt me zelfs strafbaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 02 apr 2010 20:50 Onderwerp: |
|
|
Mee eens, klinkt als valsheid in geschrifte. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
|
 |
jovel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 02 apr 2010 21:06 Onderwerp: |
|
|
Dat dacht ik dus ook al.
Ik ben erg benieuwd naar het telefoontje van KPN maandag. Een andere afdeling zou het verder gaan uitzoeken maar ze had het vermoeden dat het gebeurd is dmv een kopie van het paspoort van mijn vriend.
Wat kunnen we hier verder tegen doen, mocht dit het geval zijn? |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 03 apr 2010 7:05 Onderwerp: |
|
|
Twee mogelijkheden:
1. in overleg de werkgever dit terug laten draaien en aangeven dat deze wijze van handelen strafbaar is.
2. Aangifte doen bij de politie,onderbouwd met de mededelingen van KPN, en het overlaten aan de politie.
De kortste en meest eenvoudige manier is nummer 1.
Wenst de WG nummer 1 niet, dan is nummer twee de enige mogelijkheid. |
|
|
|
|
 |
|
|