|
Auteur |
Bericht |
Visser
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 21:44 Onderwerp: PENSIOENGAT VEROORZAAKT DOOR VADER |
|
|
Graag wil ik weten of er voldoende basis is voor het claimen van pensioenrecht opgrond van de volgende feiten:
Na de schoolbanken in 1985 ben ik gaan werken in de b.v. van mijn vader (vader was DGA). Geen arbeidscontract ontvangen nooit een loonstrook gekregen. Op vragen aan vader hoe e.e.a. geregeld is, wordt stellig geantwoord Goed! verder werd er nooit uitleg gegeven en door mij ook niet gevraagd. Het was mijn vader, hij had mijn vertrouwen. Ik werkte gelijk de andere werknemers het bedrijf viel/valt onder de CAO bouw. In 2003 word ik door vader als directeur geregistreerd, aandelen van de b.v. heb ik nooit gehad. In 2008 overlijdt mijn vader dan blijkt hoe mijn pensioen geregeld is middels twee kleine lijfrentepolissen.
Via de accountant kom ik er na de dood van mijn vader achter dat ik vanaf 1988 niet sociaal zekeringsplichtig ben geweest. En ook vanaf 1988 ben uitgeschreven bij het SFB.
In maart 2009 ontvang ik van het SFB een brief waarin ik wordt aangeschreven om mijn pensioen af te kopen. Dan blijkt dat ik van 1987 tot 1988 een pensioen opgebouwd van € 300,70.
Via mijn dossier bij het SFB kom ik erachter dat in 1988 mijn vader zonder mijn medeweten en toestemming uitschrijving van deelname aan de sociale zekeringsplicht heeft gevraagd op basis van het feit dat ik directeur/ aandeelhouder zou zijn (wat ik dus niet was!). De brief waarin het SFB toestemming verleend tot afmelding heb ik in kopie gekregen.
Kan ik nu na al die jaren nog een claim van misgelopen pensioen wegleggen bij de b.v.. Ik zit met wat je noemt een ENORM pensioengat!
Alvast bedankt voor de reactie(s). |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 22:04 Onderwerp: |
|
|
Mijn eerste gevoel is: ja, dat kan. Lijkt me verstandig om een goede fiscalist in te schakelen om dit alles te regelen. |
|
|
|
 |
|