|
|
| Auteur |
Bericht |
anoukvink
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 25 feb 2010 16:25 Onderwerp: BBA - is medewerker kinderdagverblijf onderwijzend personeel |
|
|
Hallo,
Graag zou ik wat advies willen omtrent het volgende:
Een collega werkt in een kinderdagverblijf voor kinderen tot 3 jaar. Nu dreigt ze ontslagen te worden en is haar vraag of haar werkgever een ontslagvergunning moet aanvragen bij het CWI? Of is zij als medewerker in een kinderdagverblijf uitgezonderd van deze procedure in de zin van de wet BBA en hoeft er voor haar ontslag geen vergunning te worden aangevraagd? Met andere woorden, valt een medewerker werkzaam in een kinderdagverblijf onder de uitzonderingsgroep van onderwijzend personeel?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Anouk |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 25 feb 2010 18:31 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ik was eerlijk gezegd maar nauwelijks bekend met die uitzondering:
| art. 2 lid 1 BBA 1945 schreef: | Dit besluit is niet van toepassing op de arbeidsverhouding van:
a. (...)
b. onderwijzend en docerend personeel, werkzaam aan onderwijsinrichtingen, staande onder beheer van een natuurlijk of rechtspersoon;
(...) |
Een kinderdagverblijf lijkt me geen onderwijsinstelling, dus de uitzondering lijkt me hier niet van toepassing. Aan de andere kant volgt uit HR 19 oktober 1979, NJ 1980, 57 dat deze uitzondering ruim moet worden gelezen, en vallen rij-instructeurs er bijvoorbeeld wel onder.
Ik zoek nog even verder  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|