Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Leasecontract Ondeugelijk apparaat
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Morgenster

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 15:58    Onderwerp: Leasecontract Ondeugelijk apparaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

ik heb een leasecontract overgenomen van een TV en daar zit een computer in. het apparaat was bij overname niet werkend, en dat koste mij € 300,=. omdat het ding opnieuw moest worden geinstalleerd. het apparaat kwam weer terug en het heeft misschien 2 dagen goed gedraaid. de monteurs zijn langsgeweest en ik vroeg hoe dat kan steeds het apparaat kaptot maar daar konden ze geen antwoordt op geven. Het apparaat werkte weer en na een tijdje u raad het al weer stuk. ze hebben hem weer opgehaald en hij is een maand weggeweest en wederom € 300,= kwijt. de eigenaar is bedrijf A en bedrijf B komt hem ophalen om hem te repareren. Ik vond dit een vreemde zaak omdat het scherm nog volop in de garantie zit en deze kosteloos gemaakt werd. Bedrijf B verklaarde mij dat zij hem moesten opsturen maar dat klopt van geen kanten. ook worden wij er van beschuldigd dat wij steeds het scherm onklaar maken en dat wij het geheugen laten crashen van het apparaat. Ook daar was ik naar benieuwd hoe dit kan. Nu zijn wij een computerbedrijf en wij werken dagelijks met geheugen maar kapot maken gaat nogal moeilijk. Ook zou het scherm kapot gaan als je hem strookloos zou zetten en dat hebben we ook in onze keel geduwd gekregen. Ik ben nu meer dan € 1000,= euro kwijt en het scherm is weer terug maar we durven hem niet meer te gebruiken. we zijn als de dood dat hij weer kapot gaat en dan moet ik weer € 300 euro betalen. ik praat dan over voorrijkosten. het zijn alleen maar voorijkosten om het scherm op te halen. maar het kan ook hier bij ons worden gerepareerd. Aldus samsung, maar ik moet een factuur kunnen overleggen en die heeft bedrijf A. Ik vraag steeds aan die monteurs en aan bedrijf B waarom dat scherm kapot gaat maar daar weten ze geen antwoord op en ik krijg het ook niet. Ik heb al de correspondentie opgestuurd naar de directeur van bedrijf B maar het komt niet bij hem terecht het komt bij de commercieel directeur terecht. Ik vroeg om uitleg daarvan maar het interesseert ze helemaal niets.
Ik heb aangegeven dat ik van dit contract af wil omdat het product niet naar behoren werkt maar dat kon dus ook niet. Ik kan gewoon blijven betalen als dat ding weer stuk gaat.
Ook vermelde commercieel directeur dat je er alleen maar flash presentatie mee kon draaien, maar de handleiding zegt anders je kan er veel mee draaien ook powerpoint presentaties.

Wat kan ik hier tegen doen en hoe maak ik een voorbeeldbrief om dat contract te ontbinden omdat het apparaat steeds stuk gaat. Kan bedrijf B dit maar gewoon blijven doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u least dan hoeft u ook geen reparatiekosten te betalen. Vermoedelijk heeft u financial lease en kunt u met de TV zelf de garantie afwikkelen volgens de geldende regels.

Als u zelf in de computers zit, dan begrijp ik niet dat u accepteert en geloofwaardig vindt, dat alleen Flash afspelen mogelijk is op het scherm en geen Powerpoint. Dan zou ik toch heel hartelijk moeten lachen, hoor.

Nee, meneer, deze TV-monitor is alleen geschikt voor Nederland 1,2 en 3 en niet voor Playboy-TV. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Dus eerst goed de voorwaarden doornemen wat u nu precies heeft afgesloten en als u dan een concrete vraag stelt, kan er een goed antwoord komen.
Morgenster

BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U heeft daar helemaal gelijk in maar dat is mijn vraag niet. Ik verwacht een normaal antwoord van die lui en die krijg ik niet. Partij A en B geven geen thuis. en mijn vraag was hier ik mag toch een goed apparaat verwachten of niet.
WimWest

BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij financial lease moet u zelf de garantie afwikkelen. Zoals hier eerder aangegeven is een garantietermijn handig om discussies te voorkomen. Echter elke apparatuur moet voldoen aan de verwachtingen welke normaal zijn bij dergelijke apparatuur en normaal gebruik, dus ook buiten de garantietermijn.

Bij operational lease heeft de lessee gewoon recht op een goed functionerend apparaat conform afspraak.

Alles hangt dus samen met de vorm van de overeenkomst en de daarin genoemde bepalingen in geval van reparatie e.d.
Morgenster

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De zaak wordt steeds ingewikkelder. er zijn nu meer dan 20 bedrijven die hetzelfde overkomen is, van dezelfde bedrijven. Ze komen gewoon hun verplichtingen volgens het contract niet na. het is een nogal ingewikkelde toestand met oplichting en bedrog. ik zal in het kort omschrijven hoe het in elkaar steekt.

Partij a is de eigenaar van het toestel.
Partij b is het bedrijf die het moet onderhouden, en repareren als het stuk is.

partij b komt langs bij de klanten die moet het scherm aan de man brengen. de vertegenwoordiger brengt een pracht verhaal dat het allemaal gratis is, en eenmaal getekend dan zit je er dus aan vast. partij b handelt in opdracht van partij a, maar die zie je niet eens je zou kunnen zeggen dat partij a als intermediar funtioneerd. het LCD scherm daar zit een computer in die dus op internet kan en je kan er presentaties mee draaien kortom het scherm kan helemaal niets. ik kan dat bewijzen want we maken zelf computers. Je belt partij b op dat je scherm het niet meer doet en er komen dan monteurs dat zijn mensen die net in dienst zijn die weten van niets.
eenmaal het scherm opgehaald en weer terug geplaatst volgt er een factuur van 300 euro voorrijkosten. het scherm is nu 4 keer gerepareerd en ik zou dus 4 x 300 euro moeten betalen. Ik heb die directeur daar op aangesproken van partij b en die deelde mij mede dat als je naar de garage gaat moet je dat ook betalen. Ook heb ik meerdere malen gebeld met de eigenaar partij a en die schuift het weer door naar partij b.

Er lopen veel rechtzaken tegen partij b en ze komen er steeds mee weg. ze kruipen achter hun contracten weg.

Er zijn bedrijven die er bijna door falliet dreigen te gaan.

partij b staat bekend als oplichters en het niet nakomen van de overeekomsten en is erg tekort geschoten. er zijn in de loop van 1 jaar wel 10 vertegenwoordigers ontslagen. het is zelfs zo erg geweest dat een vertegenwoordiger terug is gegaan naar een klant en heeft zijn excuses aangeboden dat hij het contract heeft aangesmeerd. zelfs aan de aangetekende brieven komen ongeopend terug. maar de rechter doet niets!!!

wij willen nu samen met meer dan 10 bedrijven deze oplichters aanpakken en ons geld terug halen en de contracten ontbinden.

hoe pak je dit aan en waar moeten we beginnen.
WimWest

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 6:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alvorens iemand van dit forum een zinnig antwoord kunt geven, zal er eerst duidelijk moeten zijn welke voorwaarden er worden gesteld in de overeenkomst om te bepalen of dit gaat om koop, huur, (financial) lease of huurkoop met de daarbij behorende rechten en plichten.

Als u 10 of meer slachtofferst heeft dan kunt u een gezamenlijke klacht indienen wegens oplichting en om een aangifte op te nemen bij de politie.
Gaat het "slechts" om wel of niet verschuldigde betalingen, welke voortvloeien uit de overeenkomst dan kunt u gezamenlijk een civiele procedure starten met hulp van een advocaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds