|
Auteur |
Bericht |
tom86
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 12:23 Onderwerp: Problemen bij aflevering pakket |
|
|
Bij deze wil ik even het advies inwinnen van wat geleerde juristen, ik zit namelijk met een probleem.
Afgelopen week heb ik online een laptop besteld (www.obcs.nl), waarbij de aflevering, uitgevoerd door GLS (http://www.gls-netherlands.com/) nogal amateuristisch is afgehandeld.
Het pakket zou bezorgd worden op 10 Februari. Toen ik op die dag op de Track n Trace van GLS keek zag ik staan dat het pakket al afgeleverd is en dat ene 'Garcia' daarvoor getekend heeft.
Even for the record, mijn naam is niet Garcia en ik woon alleen.
Ze hebben het pakket dus bij een ander huis afgeleverd, en iemand anders ervoor laten tekenen, aldus de track & trace. (Het gaat hier om een pakket ter waarde van 420euro).
Vervolgens is er bij mij geen briefje gepost, of enige andere notificatie naar mij toe, heb ik zelf GLS moeten bellen en is er voor mij nog steeds geen duidelijkheid waar ik mijn pakket op moet komen halen aangezien de ''chaffeur een foutje heeft gemaakt'' en bij hun ook niet bekend is waar het pakket dan wel afgeleverd is.
Ze hebben inmiddels wel twee foute adressen opgegeven.
De praktische situatie is nu dat ik zelf al mijn 300 buren (gezamenlijk wooncomplex) af moet gaan in de hoop dat iemand zo eerlijk gaat zijn om mij het pakket te overhandigen.
Een ander heikel punt is dat de persoon die het meest waarschijnlijk is het pakketje ontvangen te hebben, al 4 dagen niet thuis is geweest.
Ik heb weinig zin om hier nog op te wachten, dus ik wil graag weten wat mijn opties in dit geval zijn. (Aangezien ik hier niet nog een week op wil wachten).
Graag jullie advies!
PS De woningbouwvereniging beroept zich op het recht dat ze 'geen bewonersinformatie aan derden mogen verstrekken' wanneer ik hun vraag op welk nummer deze 'Garcia' zou wonen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 12:37 Onderwerp: Re: Problemen bij aflevering pakket |
|
|
Dat is het probleem van de verzender, niet jouw probleem. obcs.nl moet gewoon zorgen dat jij je laptop krijgt. |
|
|
|
 |
tom86
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 12:43 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie, Steven!
Maar hoe zorg ik ervoor dat OBCS het voor mij afhandelt, en kan ik als zij weigeren dit te doen mij beroepen op iets? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 14:26 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij evident dat je je kunt beroepen op de koopovereenkomst waarin jij de verbintenis had om te betalen en waarin de verkoper de verbintenis had om het product aan jou te leveren. Jij hebt aan jouw gedeelte van de overeenkomst voldaan, de verkoper niet aan zijn gedeelte. De fout van de verkoper komtniet voor jouw rekening. Je kunt alsnog nakoming vorderen. Verstandig is dan om een termijn in de ingebrekestelling op te nemen zodat de verkoper in verzuim is als hij na deze termijn nog steeds in gebreke is gebleven. Vervolgens kun je dan de overeenkomst ontbinden en je geld terugeisen of nakoming blijven vorderen inhoudende dat de verkoper de (of dezelfde) computer aan jou alsnog levert. Dit kan uiteindelijk eventueel via de rechter worden afgedwongen. Dat dit helaas langer dan een week kan duren moge duidelijk zijn. Ik weet niet of je nog iets kunt vorderen vanwege de vertraging in de levering. |
|
|
|
 |
obiter dictum
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 14:33 Onderwerp: |
|
|
tom86 schreef: | Bedankt voor je reactie, Steven!
Maar hoe zorg ik ervoor dat OBCS het voor mij afhandelt, en kan ik als zij weigeren dit te doen mij beroepen op iets? |
Voor zover OBCS nog van niets weet is het wel raadzaam hen op de hoogte te brengen van de mislukte levering. Ze blijven uiteraard verantwoordelijk voor een correcte nakoming aan JOU van de koop.
Maak even een afdrukje van track&trace met de naam Garcia en verwijs naar het feit dat jij dat niet bent en ook niet weet wie die 'Garcia' dan wel is. Vertel dat je bij de bezorger geen steek verder komt en dat het toch uiteindelijk OBCS is die gewoon aan jou moet leveren.
Je kunt ze dus vragen om alsnog aan hun leveringsverplichting te voldoen.
Hoe de andere laptop weer terugkomt is een zaak van OBCS en de pakketbezorger.
E.e.a kun je via de mail doen, maar ik zou het als backup ook via een aangetekend schrijven aan OBCS.
Mocht je nog niet betaald hebben dan kun je jouw betaling opschorten totdat OBCS de laptop bij je thuis heeft laten bezorgen. |
|
|
|
 |
Wilco3
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 17:07 Onderwerp: |
|
|
tom86 schreef:
Quote: | Toen ik op die dag op de Track n Trace van GLS keek zag ik staan dat het pakket al afgeleverd is en dat ene 'Garcia' daarvoor getekend heeft. |
Misschien een domme vraag (ik ken het systeem Track n Trace van GLS niet): Hoe wist je de inlogcode? |
|
|
|
 |
Holiday
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 17:47 Onderwerp: Laptop weg |
|
|
Dit zal heel lang gaan duren.
OBCS zal doorverwijzen naar GLS en GLS zal doorverwijzen naar hun verzekering.
De verzekering keert uiteindelijk een bedrag van circa € 5,00 per kilo uit.
Zo is het wettelijk geregeld.
Ik hoop dat je geluk krijgt en dat OBCS toch de laptop gaat vergoeden uit coulance. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 20:40 Onderwerp: Re: Laptop weg |
|
|
Holiday schreef: | Dit zal heel lang gaan duren.
OBCS zal doorverwijzen naar GLS en GLS zal doorverwijzen naar hun verzekering.
De verzekering keert uiteindelijk een bedrag van circa € 5,00 per kilo uit.
Zo is het wettelijk geregeld.
Ik hoop dat je geluk krijgt en dat OBCS toch de laptop gaat vergoeden uit coulance. |
Wat is dat nu voor nonsens: TS heeft met OBCS een overeenkomst om te leveren. OBCS moet leveren. Doet OBCS dat niet, dan vordert TS de betaling terug en daar hoeft echt geen weken overheen te gaan. |
|
|
|
 |
|