Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
wemi
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 feb 2010 10:50 Onderwerp: Geld terug na aankoop auto? |
|
|
Hoi hoi,
Op vrijdag 22 januari 2010 hebben wij bij APK service Jan een occasion gekocht. Een Renault Megan Senic. Deze auto hebben we contant betaald voor € 750,= de auto liep in een Noodloop, en dat zou ons maximaal €500,= kosten, om te laten repareren bij de Renault dealer.
De betaling mochten we niet via de pin betalen, uitsluitend contant, en we hebben geen BON gekregen. ( via jan zijn we dus verwezen naar de renault dealer)
Onze oude auto Hyundai Excel hebben we hier op ingeruild. Deze heeft jan, zaterdags(de 23 januari) laten overschrijven op zijn privé naam!.
Zaterdag’s de 23ste nog teruggeweest met onze nieuwe auto naar Jan, omdat de uitlaat los zit, en lek is, en omdat er een “knoeps” in de auto zit. Auto op de brug, uitlaat heeft jan vast gemaakt met tairips, en hij zou de rubbers bestellen ( wat hij echter nooit heeft gedaan) . volgens hem was de uitlaat niet lek!. Ook roken wij een benzine lucht in de auto, na controle van jan was er niks aan de hand zei hij, en zei dat is normaal ( de renault dealer heeft alle slangklemmen vervangen, want ze waren poreus, en lek en de benzine slangen vervangen )
de nieuwe APK die belooft was zou hij pas in april doen en niet nu dat was voordeliger voor ons zij hij..
donderdags de 28ste ging de auto voor het eerst naar de reanault dealer, en daar merkte ze meerdere gebreken op aan de auto:
- uitlaat niet goed vast
- bouten aangedraait
-subframe vastgezet
-diverse slangklemmen vervangen
-slangen vervangen die porreus waren
-storing zoeken (noodloop)
-snelheidssensor vervangen
-stekker vervangen
-tandwiel km teller vervangen
-ontvanger versnellingsbak vervangen
-ophangrubbers uitlaat vervangen
-rechtsvoor en links voor moeten de veerschotels compleet worden vervangen!
vrijdags de 29ste konden we de auto weer ophalen, maar helaas het noodloop lampje ging weer branden.
maandags 1 februari de auto weer terug gebracht naar de garage, daar zijn ze nog 1 dag bezig geweest met de auto, maar die kwamen er niet uit. Toen is de auto naar een automaten expert gegaan, en die heeft onder andere nieuwe filters in de automaat gezet, en de automaten vloeistof vervangen. Maar het mocht allemaal niet baten.
de automaatbak moet helemaal gerefuseerd worden, en de kosten die daar bij gespaard gaan, is de auto niet waard!
Van de Renault garage krijgen we nog offertes over de kosten!
vrijdag 5-2-2010 kregen we een telefoontje van de renault dealer dat de auto niet meer te repareren is ( dan zouden de kosten veel te hoog worden!) ik heb de auto opgehaald, en telefonisch contact gehad met jan ( waar we de auto bij hebben gekocht!)
ik heb jan verteld dat de auto niet meer te repareren is, en dat ik het wel zo fair zou vinden als hij de auto terug nam, en mij mijn € 750,= terug zou geven.
Jan zei “ loop maar naar de kloten, je krijgt helemaal niks, verkocht is verkocht”!
ik heb nog gezegt dat ik erg teleurgesteld ben, en dat hij ons onder valse voorwenselen een auto heeft Verkocht. En ik gewoon recht had op mijn geld.( wat ik voor de auto heb betaald.)
ook zei jan dat ik de hyundai niet heb ingeruild op deze auto, maar dat ik de Hyundai aan hem heb verkocht!
mondelingen afspraken gelden toch ook!
volgens jan heeft hij mij een goeie auto verkocht, en is de renault dealer de persoon die er voor heeft gezorgt dat de auto niet meer te repareren valt. ( wat natuurlijk de grootste onzin is)
ik heb jan verteld dat ik er wel werk van ga maken en het niet hierbij laat zitten! Jan zei hier op “als er iemand is die je aan moet klagen dan is het de renault dealer! En ik ben er niet bang voor hoor om mijn goeie naam te verliezen, kom maar op!”
Het is een heel verhaal, maar ik voel me echt belazert.
Wat zijn de mogelijkheden en kan ik mijn geld terug krijgen? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 06 feb 2010 11:30 Onderwerp: |
|
|
Bewijsmateriaal verzamelen lijkt me goed, zoals een schriftelijke verklaring van de renaultdealer met de gebreken die ze geoncstateerd hebben en een schriftelijke verklaring dat de auto uiteindelijk niet meer te repareren viel (inclusief oorzaak). Als hetgeen je zegt bewezen kan worden verklaard kun je m.i. de overeenkomst ontbinden. Als je ervan uitgaat dat de inruil met die overeenkomst was betrokken kun je na ontbinding de 750 Euro en je oude auto terugvorderen en kun je de renault teruggeven. Dat hij claimt je oude auto te hebben gekocht in plaats van inruil snijdt geen hout lijkt me, aangezien hiervoor niet een apart bedrag is betaald. Als dat volgens hem wel is gedaan, maar het bedrag met de koopprijs verrekend was, kun je dat gewoon ontkennen maar je knt dan ook gewoon het meerdere (als dat bedrag redelijk is) terugvorderen. Immers, de koopprijs van de renault lag dan hoger en de koopprijs voor de renault wil je terug.
Wanneer je je "dosier" op orde hebt en je hebt Jan schriftelijk bericht gedaan dat je de overeenkomst ontbindt, zul je naar de rechter moeten als Jan halstarrig blijft. De proceskosten moet je dan ook claimen. Maar naar de rechter kun je denk ik niet zonder advocaat. |
|
|
|
 |
Peter75
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 19:07 Onderwerp: |
|
|
Kanton kan voor vorderingen tot Eur 5.000. Je hebt dan geen advocaat nodig (mag natuurlijk wel). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|