|
|
| Auteur |
Bericht |
Berven
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 21:46 Onderwerp: Contacten met verpleegsters na ziekenhuisontslag |
|
|
Hoi
Ik zit heel erg mee, heel moeilijk. Ik ben lichamelijk gehandicapt, slechthorend en slechtlopend met krukken, 37 jaar. Vorig jaar lag ik voor een operatie in een ziekenhuis en heb een heel leuke verpleegster leren kennen(heel kort). Ik weet dat ze bezet is en heeft al een relatie.
Ze weigert alle contacten met mij via mail en Hyves, omdat ze niet professioneel vindt. Maar ik werd gewoon gescdrimineerd door haar op zo'n lullig manier.
Kortom mijn vraag is: hebben de verpleegsters het recht om contacten met ex-patienten ontzeggen na ontslag uit het ziekenhuis??? |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 22:03 Onderwerp: |
|
|
volgens mij mogen verpleegsters, net als alle andere mensen, contacten weigeren met wie ze willen.
Ze zijn vrij hun eigen vrienden en kennissen te kiezen. Alhoewel ik het niet met een wetsartikel kan onderbouwen. |
|
|
|
|
 |
Berven
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 22:25 Onderwerp: Tuurlijk |
|
|
| Dat klopt ook, maar zie het als een positieve discriminatie! We voelden elkaar heel erg goed aan in het ziekenhuis. Het zou best kunnen zijn dat ze een beetje te ver is gegaan als verpleegster. Echter is dit niet zo erg leuk voor gehandicapten als ze te maken hebben met een leuke verpleegster.... Echter ben ik gewoon niet met haar eens, wellicht moet ik haar beslissing respecteren. We hebben vaak wel ruzie over gehad over contacten.... maar herhaaldelijk wou ze liever niet.... Ik snap haar gewoon niet meer. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 23:03 Onderwerp: |
|
|
| Ik vraag me af of een rechtenforum wel een geschikte plaats is voor jouw probleem. Juridisch kun je geen contact afdwingen. Dat je gehandicapt bent, helpt je daarbij niet. |
|
|
|
|
 |
Berven
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 23:05 Onderwerp: |
|
|
| Vraag ik me ook af! |
|
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 23:17 Onderwerp: |
|
|
| De opmerking over "discriminatie" snap ik niet. Het gaat om jou en niet de groep waar je lid van bent. Een verpleegster hoort inderdaad geen contacten te onderhouden met patiënten, dit vertroebelt de professionele relatie. (En zelfs als ze je afwijst vanwege je afkomst of je handicap, dan mag dat want in persoonlijke relaties is de keuze ieder vrij ongeacht de reden.) |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 0:25 Onderwerp: |
|
|
Deze persoonlijke keuze van de verpleegster heb je gewoon te respecteren. Doe je dit niet, dan kan het uitlopen op een aangifte wegens stalking. Laat het zover niet komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 9:43 Onderwerp: |
|
|
Mogelijk heb je haar beroepsmatige verzorgende handelingen en praatjes verward met persoonlijke interesse. Misschien is ze gewoon een heel leuke verpleegster en behandelt ze iedere patient gelijk.
Hoe dan ook....laat haar met rust. Het zou jammer zijn dat ze niet meer vriendelijk naar patienten durft te zijn omdat ze bang is na de (voor haar) professionele situatie nog achtervolgd te worden.
Je hebt het geprobeerd, dat mag best. Je weet nu hoe ze er in staat. Ze wil niet. Ga verder met je leven! Het is zonde energie te verspillen aan iemand die niet wil. |
|
|
|
|
 |
Berven
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 16:29 Onderwerp: |
|
|
| Dat denk ik ook, maar als ze haar beroep niet meer uitoefent kan wel. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 16:51 Onderwerp: |
|
|
Het KAN wel, maar begrijp de boodschap. Ze wil niet! Ook niet met een ander beroep.
Je schrijft zelf dat ze een relatie heeft. Respecteer die relatie en nog belangrijker, respecteer haar 'nee'. Als je haar echt zo leuk vindt, respecteer je haar en doe je dat.
Doe jezelf een plezier en stop je energie ergens anders in.
Zoals bona al zei. Zorg dat het niet zover komt dat je een stalker wordt.
Als ik me inleef in de situatie, kan ik me voorstellen dat ze de situatie heel onprettig vindt, op den duur zal ze een hekel aan je krijgen, als het tenminste al niet zo ver is.
In het leven worden we allemaal wel eens afgewezen (in de liefde, voor een baan,....) zonder dat we dat kunnen verklaren. Dan gaan we iets zoeken. Jij zoekt het in je oren en je benen. Een ander in zijn uiterlijk, of een gek accent, of de verkeerde kleding,.....Doe dat nou niet.
Sluit de mogelijkheid niet uit dat het bij haar beroep hoort aardig te zijn voor mensen waar ze privé niet mee om zou gaan. Zij deed dat blijkbaar zo goed dat jij het verkeerd heb opgevat. |
|
|
|
|
 |
Berven
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 22:58 Onderwerp: |
|
|
Snap ik, maar ik heb daar wel heel goede redenen hier voor. Dat moet ze ook wel snappen wat ik met die redenen bedoel. Tja, ik respecteer ook haar relatie wel, maar het is iets anders, een speciale vriendschap zonder doorstroming naar een relatie. Daarom kennen wij elkaar nog te slecht voor. Maar het is wel een ingewikkelde situatie voor haar en mij, want we hebben dan een professionele zorgrelatie met elkaar gehad.
Kortom ze begrijpt mij waarschijnlijk ook niet goed, omdat we elkaar maar heel kort kennen. |
|
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 12:56 Onderwerp: Re: Contacten met verpleegsters na ziekenhuisontslag |
|
|
| Berven schreef: | Hoi
Ik zit heel erg mee, heel moeilijk. Ik ben lichamelijk gehandicapt, slechthorend en slechtlopend met krukken, 37 jaar. Vorig jaar lag ik voor een operatie in een ziekenhuis en heb een heel leuke verpleegster leren kennen(heel kort). Ik weet dat ze bezet is en heeft al een relatie.
Ze weigert alle contacten met mij via mail en Hyves, omdat ze niet professioneel vindt. Maar ik werd gewoon gescdrimineerd door haar op zo'n lullig manier.
Kortom mijn vraag is: hebben de verpleegsters het recht om contacten met ex-patienten ontzeggen na ontslag uit het ziekenhuis??? |
Ik zou zelfs een stap verder willen gaan: een professioneel zorgverlener heeft de beroepsmatige plicht om (ook na het ontslag uit het ziekenhuis) de contacten zakelijk te houden. In jouw geval des te meer aangezien het niet ondenkbaar is dat je als gehandicapte in de toekomst weer een beroep op zorg in dat ziekenhuis (en dus op haar) zal moeten doen. M.I. handelt ze dus uiterst professioneel door prive-contacten af te houden. Hoe jammer jullie beide dat ook vinden... |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 14:37 Onderwerp: |
|
|
| Berven schreef: | | Snap ik, maar ik heb daar wel heel goede redenen hier voor. Dat moet ze ook wel snappen wat ik met die redenen bedoel. |
Blijkbaar moeten wij nog duidelijker zijn: jij hebt in deze aangelegenheid niets te willen, want zij wil niet, en jij kunt geen goede redenen hebben waarom zij toch zou moeten willen. Zij wil niet, basta. Dit heeft niets met eerlijkheid of rechtvaardigheid te maken.
Je leeft in een droomwereld en je moet daar gewoon zo snel mogelijk uit proberen te geraken. Het spijt mij voor je, maar het is niet anders. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 23:30 Onderwerp: |
|
|
Op welk antwoord had je gehoopt?
"Ja, je kunt contact afdwingen (omdat ze zo aardig was tijdens je ziekbed en omdat je gehandicapt bent)"? of "ja, ze mag best contact met je na je ontslag".
Dat gehandicapt zet ik erbij omdat je het zelf meldt. Je beginvraag lezende lijkt het alsof je denkt dat dit nog iets kan veranderen aan de zaak (tov niet gehandicapten). |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 05 feb 2010 21:01 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Kortom mijn vraag is: hebben de verpleegsters het recht om contacten met ex-patienten ontzeggen na ontslag uit het ziekenhuis??? |
Ja, dat is hun volste recht. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
|
|