|
|
| Auteur |
Bericht |
Drums
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 13 jan 2010 16:09 Onderwerp: Foutieve informatie? |
|
|
Onlangs heb ik mij aangemeld op datingsite Parship. Na gratis lid te zijn geweest en enig contact te hebben gehad met andere 'leden', heb ik besloten betalend lid te worden. Het nadeel van gratis lid zijn is dat je geen foto's kunt zien.
Op de hulppagina van Parship staat bij de vraag 'wat is gratis en wat moet worden betaald' heel duidelijk het volgende aangegeven:
"Exclusief voor Premium-leden: om onbeperkt met andere leden te kunnen communiceren, berichten te lezen en foto’s te kunnen zien, moet u Premium-lid worden."
Door bovenstaande quote veronderstelde ik dat ik, wanner ik zou betalen voor mijn lidmaatschap, foto's zou kunnen zien van de andere leden op de site. Helaas bleek dit een illusie en ben ik verder gaan zoeken op de website van Parship om hier meer informatie over te vinden. Ik voelde me namelijk belazerd door het feit dat ik nog geen andere leden kon zien.
In mijn zoektoch op de vrij onduidelijk website van Parship, kwam ik op een pagina terecht waar stond aangegeven"Als premium lid kunt u alle foto's duidelijk zien die voor u zijn vrijgegeven'.
Het blijkt dat leden van Parship kunnen kiezen of zij hun foto willen 'publiceren' aan andere leden of niet. Door in te loggen op de website na betaling, kan ik nu geen gebruik meer maken van mijn annuleringsrecht.
Mijn vraag is, of het niet misleidend geformuleerd is dat je moet betalen om foto's te kunnen zien, maar dit vervolgens niet het geval is en er weer iets anders op een andere pagina van hun website staat geformuleerd. Is er hierdoor nog een mogelijk alsnog onder mijn verbintenis uit te komen, aangezien dit voor mij dé reden was betalend lid te worden?
Bij voorbaat dank! |
|
|
|
|
 |
Doremi
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 jan 2010 16:30 Onderwerp: |
|
|
Ik ken de site niet en weet ook niet of de tekst nu echt misleidend is. De mededeling lijkt mij in ieder geval waar. Om foto's te kunnen zien moet je immers premium lid zijn. Welke foto's je dan onder welke voorwaarden kan zien is ook belangrijk, maar dat er gebruikers zijn die gebruik maken van de mogelijkheid om hun foto's niet aan Jan en alleman te tonen, maar slechts aan vrienden - of hoe dat ook heet op de site - vind ik niet echt opmerkelijk.
En, heb je al een date? |
|
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 13 jan 2010 16:43 Onderwerp: |
|
|
@Doremi: is 23 niet wat te jong voor je?  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
|
 |
|
|