|
|
| Auteur |
Bericht |
Brakkie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 22:58 Onderwerp: Problemen met oplader en accu van laptop |
|
|
Nogmaals een juridische vraag van mijn kant...
Mijn vriendin heeft een laptop waarvan enige tijd geleden de oplader het heeft begeven. Ze heeft toendertijd bij de Handyman de laptop en kapotte oplader meegenomen naar de winkel en gevraagd of er een nieuwe oplader gekocht kon worden. De laptop is niet bij Handyman gekocht maar is in Zweden gekocht, mijn vriendin is namelijk Zweeds.
Echter al snel na aankoop leek de oplader wel erg warm te worden en ik heb haar toen verteld dat ze die oplader goed in de gaten moet houden om te zien hoe warm die daadwerkelijk wordt. Nu zit ze, niet vaak, uren achter elkaar achter de laptop dus heeft de oplader nooit echt de kans gehad om extreem warm te worden. Echter, zo´n 2 maanden na de aankoop van de vervangende oplader is deze letterlijk gesmolten. De oplader was nog intact en functioneerde nog maar was duidelijk gesmolten. Ik heb hier foto´s van maar die staan op m´n PC en aangezien ik nu in Zweden zit kan ik deze niet plaatsen.
Ik ben toen samen met mijn vriendin terug naar de Handyman gegaan en een nieuwe oplader plus uitleg geeist. Na een vriendelijke uitleg van de verkoper dat dit absoluut niet mag gebeuren en dit hoogstwaarschijnlijk een fabrieksfout was hebben we een nieuwe oplader ontvangen. Ook deze keer hebben we de laptop en orginele oplader meegenomen naar de winkel met de vraag of zeker was dat deze nieuwe, vervangende, oplader wel geschikt was. Door deze winkelbediende werd dit bevestigd en ook door een andere winkel, kleine computerwinkel bij mij in de buurt, werd mij verteld dat deze oplader gewoon zou moeten werken.
Echter, ook deze tweede vervangende oplader word ERG warm tijdens gebruik. Bij terugkomst in Nederland zal ik temperatuurmetingen uitvoeren maar ik kan met zekerheid zeggen dat deze uitzonderlijk warm wordt voor een oplader.
Nu is er een nieuw probleem opgekomen. De batterij van de laptop heeft het begeven en doet het niet meer. De laptop is dus enkel nog te gebruiken wanneer deze is aangesloten in het stopcontact. Een nieuwe accu voor de laptop kost zo´n 100 euro waardoor het nagenoeg niet waard is om een nieuwe te kopen.
Nu is mijn vraag, kan ik deze schade op de Handyman of de fabrikant van de oplader verhalen als een derden kan bevestigen dat deze batterij kapot is gegaan mede door deze oplader. Ik en mijn vader zijn geen computerhandelaren maar hebben wel duidelijk ervaring met computers en wij vinden het beiden wel ERG toevallig dat de batterij het altijd perfect heeft gedaan tot deze problemen met de vervangende oplader.
Is hier juridisch gezien iets aan te doen of is het een kwestie van pech gehad, kl*te, jammer voor m´n vriendin? |
|
|
|
|
 |
Brakkie
|
Geplaatst: wo 30 dec 2009 0:18 Onderwerp: |
|
|
Even telefoontje gepleegd naar mijn broer die de foto´s even heeft gemaild.
 |
|
|
|
|
 |
Brakkie
|
Geplaatst: zo 03 jan 2010 14:34 Onderwerp: |
|
|
| Niemand die enig idee heeft of ik hier iets mee kan? |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 03 jan 2010 17:23 Onderwerp: |
|
|
| Je zit met een bewijsprobleem of de batterij kapot is gegaan door de ondeugdelijkheid / gebrek van de oplader. Een vermoeden is niet zo maar voldoende. Voor deze bedragen zul je waarschijnlijk niet naar de rechter gaan. Als je dit wel kunt aantonen (maar dit zal lastig worden) heb je recht op schadevergoeding. |
|
|
|
|
 |
Brakkie
|
Geplaatst: do 07 jan 2010 13:57 Onderwerp: |
|
|
| Danku voor uw antwoord. Ik zal binnekort eens langs mijn vaste computerwinkel gaan en vragen hoe hij over deze situatie denkt. Mocht hij een juiste argumentatie hebben dat deze accu kapot is gegaan door de oplader is, dan is er dus wel mogelijkheid tot schadevergoeding?[/code] |
|
|
|
|
 |
|
|