|
Auteur |
Bericht |
rr89
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:01 Onderwerp: Droit de preference |
|
|
Een kort vraagje. Stel je nu eens voor, ik bestel een pc bij een winkel en na een week wordt deze failliet verklaard. Nu heb ik het geld wel betaald, maar heb ik recht op de levering. Maar aangezien het bedrijf failliet is verklaard, kan er dan gebruik gemaakt worden van droit de preference? Of geld dat alleen voor het absolute recht dat je al van tevoren had? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:08 Onderwerp: |
|
|
Er is nog niet geleverd, dus er rest slechts een verbintenisrechtelijk recht in dat geval. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
rr89
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:16 Onderwerp: |
|
|
Bedankt! Dus er kan dan een schadevergoeding worden gevorderd of hoe gaat het verder in zijn werk? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:32 Onderwerp: |
|
|
Je kunt de curator vragen alsnog te leveren. Kleine kans dat hij dat doet, want die computer kan ook weer lekker verkocht worden immers.
In dat geval resteert een schuld van de boedel aan jou. Je komt in het rijtje gewone crediteuren en aangezien de separatisten en bevoorrechte vorderingen boven jou staan is er een kleine kans dat je dat betaalde bedrag ooit terugziet.
Zie titel 10 van 3 BW en de Fw natuurlijk. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|