spc400
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 3
|
Geplaatst: za 31 okt 2009 11:57 Onderwerp: Passende arbeid en goed werkgeverschap |
|
|
Beste lezers,
Ik wil jullie graag vragen naar jullie standpunt met betrekking tot het volgende.
Zoals jullie weten is de zieke werknemer gehouden passende arbeid te verrichten. Deze verplichting kent een specifieke uitwerking in wet- en regelgeving (o.a. 7:660a BW en de Beleidsregels Beoordelingskader Poortwachter).
De zieke werknemer is verder, net als alle andere werknemers, gehouden zich als een goed werknemer te gedragen (7:611 BW). Hij moet zich in dat kader houden aan de verplichting, om een redelijk aanbod tot wijziging van de arbeidsovereenkomst te aanvaarden (Van der Lely/Taxi Hofman en Stoof/Mammoet).
Mijn vraag is hoe groot de zeggenschap van de werkgever is over de te verrichten arbeid bij de uitleg van 7:660a ten opzichte van die zeggenschap bij art. 7:611 BW. Wat is de mogelijke rechtvaardiging voor dat verschil en is het voor de werkgever mogelijk om zich te beroepen op de verplichtingen van art. 7:611 in plaats van art. 7:660a BW?
Graag zie ik jullie reacties op deze vragen tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Sonja |
|