Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wettelijke termijn voor afhandeling dossier
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spicers

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 12:52    Onderwerp: Wettelijke termijn voor afhandeling dossier Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik vraag mij af of er een wettelijke termijn bestaat voor het afhandelen van een dossier. ik heb een brief van LAVG gerechtsdeurwaarders ontvangen. (17-09-2009) het gaat mij niet inhoudelijk om de zaak, aangezien ik hier vanuit mijn kant een sterke zaak heb. echter wel om volgende.

na toelichting van mijn zaak (gereageerd binnen 5 werkdagen) heb ik LAVG een termijn gegeven van 10 werkdagen om toelichting te geven waarom zij van mening zijn om het uitstaande bedrag te claimen. na het verstijken van deze termijn heb ik nogmaals een brief gestuurd en hun ingebreke gesteld en nogmaals een termijn van 5 werkdagen gegeven. Hierbij ook aangegeven dat indien ik geen reactie of onderbouwing zou krijgen ik de zaak als gesloten beschouw. Daarna wel meteen een brief gekregen dat de zaak inbehandeling is bij client (ZIGGO), echter vraag mij dus af hoelang de termijn is om een dossier af te handelen. kan natuurlijk niet zo zijn dat jij alles binnen 5 werkdagen moet regelen en dat de gerechtsdeurwaarder en cleint (ZIGGO) nu een vrijbief hebben en zelf bepalen hoe lang eea duurt.

Wat kan ik nog meer ondernemen? alvast bedankt voor enige toelichting
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je had toch geen betalingsachterstand opgelopen hopelijk?

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

om toch even een korte toelighting te geven van de zaak...Ik ben verhuisd, netjes alles doorgegeven (TV-basis - Groningen). nu blijkt er een onbekend klantnummer (onder mijn naam) te zijn blijven hangen op oud adres. Dit is ook besproken met een medewerker, alleen is dus schijnbaar niet naar behoren opgelost. tussentijds ook een "alles in 1" abbonnement aangevraagd ook hier veel problemen mee gehad. echter na 4 maanden is alles geregeld. nu lopen deze zaken langs elkaar heen... groningen denkt dat ik nog steeds moet betalen op oud adres, terwijl ik op nieuw adres ook reeds betaal.

Bij navraag van mijn klantnummers, zoals bekend bij mij (ook bij ZIGGO) blijkt dat er geen verschuldigde betalingen bestaan??

Ik krijg maar geen details aangaande zaak (om welk klantnummer gaat het, welke facturen, etc...gesproken over administratieve dwaling... Smile

vraag: hoe lang mag dit circus duren? er moet toch een termijn zijn binnen wanneer eea geregeld moet zijn? kan ik de gerechtsdeurwaarder nog dwingen om antwoord? heb ze reeds ingebreke gesteld...
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me zaak om asap in gewone mensentaal aan de deurwaarder uit te leggen dat ze hun cliënt niet onnodig op kosten moeten jagen omdat de fout bij cliënt (Ziggo) zelf ligt. Dat ze ff contact met Ziggo opnemen daarover.

Verder met Ziggo in onderhandeling blijven (ja, je best blijven doen om hun fout op te lossen) en dan loopt het wel los.

Bovenstaand is praktijkervaring en geen juridisch advies.

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

OK, maar is er dan geen wettelijke termijn waarbinnen een gerechtsdeurwaarder informatie moet verstrekken na onderbouwing van de zaak. eea heb ik reeds in een nette brief uitgelegd. Enig antwoord welke ik krijg is dat de zaak inbehandeling is. lijkt me toch niet netjes...
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spicers schreef:
OK, maar is er dan geen wettelijke termijn waarbinnen een gerechtsdeurwaarder informatie moet verstrekken na onderbouwing van de zaak. eea heb ik reeds in een nette brief uitgelegd. Enig antwoord welke ik krijg is dat de zaak inbehandeling is. lijkt me toch niet netjes...

Sorry, maar het gaat niet om netjes maar om of je je zaakjes goed regelt met je medemens.

Wederom geen juridisch advies maar uit de praktijk.

En daar zit je nu in.

edit: als zaken helemaal mislopen dan zit je later vrij comfortabel als je (beetje aantoonbaar liefst) je best gedaan hebt Wink

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 16:23    Onderwerp: Re: Wettelijke termijn voor afhandeling dossier Reageer met quote Naar onder Naar boven

spicers schreef:
ik vraag mij af of er een wettelijke termijn bestaat voor het afhandelen van een dossier.

Nee, zo'n termijn bestaat niet. Wel kan er in bepaalde situaties sprake zijn van rechtsverwerking, nl. als jij gerechtvaardigd erop mag vertrouwen dat de schuldeiser de schuld niet meer zal opeisen. In dit geval kun je dat m.i. niet.

Jij kunt je natuurlijk wel op het standpunt stellen dat jij niets verschuldigd bent, en dat je de zaak als afgehandeld zult beschouwen als je binnen een bepaalde termijn niets meer hoort. Als je inderdaad niets verschuldigd bent, hoef je natuurlijk niet te betalen.

BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oke, bedankt voor jullie reacties en onderbouwing.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds