|
Auteur |
Bericht |
bentraco-
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 17:36 Onderwerp: fout van deurwaarder in beslag op bankrekening |
|
|
gerechtsdeurwaarder heeft foutje gemaakt: er is executoriaal beslag gelegd maar onder verkeerde bank - het bankrekeningnummer wat onder executoriaal beslag valt loopt dus bij een andere bank als het genoemde bankrekeningnummer.
anders gezegd het nummer loopt niet bij de bank waar het afschrift van het exploot aan is gericht - waar het naartoe is gestuurd.
het lijkt me dat dit overnieuw gedaan moet - beslag kan alleen als naam van bank juist is.
er zal een paar dagen overheen gaan lijkt me en eventueel kan men dan overwegen opnieuw beslag te leggen met de juiste bank en bankrekeningnummer - de datum van beslag onder de verkeerde bank vervalt en er moet opnieuw beslag volgen.
of zie ik dit verkeerd en is het mogelijk toch een beetje anders. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 19:10 Onderwerp: Re: fout van deurwaarder in beslag op bankrekening |
|
|
bentraco- schreef: | gerechtsdeurwaarder heeft foutje gemaakt: er is executoriaal beslag gelegd maar onder verkeerde bank - het bankrekeningnummer wat onder executoriaal beslag valt loopt dus bij een andere bank als het genoemde bankrekeningnummer.
|
Waarom is dat een foutje van de deurwaarder? Wie heeft hem naar *die* bank gestuurd?
Quote: |
anders gezegd het nummer loopt niet bij de bank waar het afschrift van het exploot aan is gericht - waar het naartoe is gestuurd.
het lijkt me dat dit overnieuw gedaan moet - beslag kan alleen als naam van bank juist is.
|
beslag kan bij elke bank, maar als de bank geen tegoeden aanhoudt voor de betreffende (rechts)persoon dan treft het beslag geen doel.
Quote: |
er zal een paar dagen overheen gaan lijkt me en eventueel kan men dan overwegen opnieuw beslag te leggen met de juiste bank en bankrekeningnummer - de datum van beslag onder de verkeerde bank vervalt en er moet opnieuw beslag volgen.
|
Dat ligt eraan of de deurwaarder het beslag overbetekend heeft. Als dat het geval is, dan is de kans natuurlijk groot dat de rekening inmiddels leeg is. |
|
|
|
 |
bentraco-
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 20:29 Onderwerp: beslagfoutje |
|
|
zeer bedankt - het is fout(je) van de deurwaarder onjuiste info banknaam is niet van ons afkomstig -kan belangrijk zijn i.v.m gemaakte kosten...
er is sprake van betekening aan betrokkene/schuldenaar, wat je neem ik aan bedoeld met overbetekening...
dus herstellen is beetje "gepasseerd station" lijkt ons.
bennie - fietsen - zwemmen - lezen |
|
|
|
 |
|